نمایندگی شمع NGK ژاپن در ایران

نمایندگی شمع NGK ژاپن در ایران

تاریخ انتشار: نظرات: 0

خلاصه ای در باره شمع موتور NGK  ژاپن

شرکت ان جی کی ژاپن

شرکت ان جی کی ژاپن یکی از تولید کنندگان بزرگ و برتر، در زمینه تولید شمع و سنسور های های تک در جهان است. این شرکت با بیش از ۸۲ سال سابقه تولید انواع شمع یکی از قدیمی ترین ها در این صنعت است. این سابقه و ماندگاری نشان از کیفیت و استفاده از تکنولوژی برتر و به روز را می دهد. شرکت ان جی کی ژاپن در۲۶اکتبر۱۹۳۶ در شهر ناگویا ژاپن تاسیس شد.

NGK مخفف سه کلمه NIPPON-JAPAN ژاپن- GAISHI INSULATER عایق- KAISHA company اسم کمپانی می باشد. شرکت ان جی کی ژاپن برای انواع خودروهای سواری- وانت- خودروهای مسابقه- خودرو های هیبرید- موتور سیکلت- قایق موتوری- ماشین ها و ابزار های کشاورزی- اره برقی- و خودروهای دیزل شمع تولید می کند.

هر کدام از شمع های تولیدی تکنولوژی مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد و با ویژگی ممتازی که دارد کاهش مصرف سوخت -طول عمر بالا- افزایش قدرت استارت سریع و آسان را برای خودرو فراهم میکند.

 

مزایای شمع شرکت ان جی کی ژاپن:


طراحی منحصر به فرد برای تضمین بهترین عملکرد:

شرکت ان جی کی ژاپن همواره در تولید شمع و سنسور پیشرو بوده و از طراحی و تکنولوژی منحصر به فرد خود استفاده می کند. شمع ها و سنسور های ان جی کی همواره بهترین عملکرد را دارند. دلیل این کار هم تولید اختصاصی هر محصول برای خودرو می باشد. برای تعیین شمع اختصاصی خودرو می توانید در سایت اصلی ان جی کی و قسمت انجیکا فایندر، اسم ماشین، نوع موتور و سال تولید را بدهید و شمع اختصاصی خودرو خودتان را ببینید. در این قسمت ان جی کی چند شمع مشابه را هم به شما معرفی میکند تا در صورت پیدا نکردن شمع اصلی بتوانید از آن استفاده کنید.

 

طیف گسترده ای از گرما را تحمل میکند و استقامت حرارتی بالایی دارد:

در محصولات شرکت ان جی کی از انواع آلیاژهای مختلف استفاده شده است. هر کدام از این محصولات برای خودرو و ماشین و یا ادوات خاصی تولید و استفاده می شوند.

 

عملکرد بالا:

شرکت ان جی کی ژاپن شمع های با کیفیتی را برای جدیدترین فن آوری های روز دنیای خودرو می سازد. با توجه به ویژگی های بالا، رانندگی هم لذت بخش می شود و طول عمر موتور خودرو هم افزایش می یابد. شرکت شمع NGK ژاپن یکی از تامین کنندگان پیشرو قطعات یدکی خودرو سازهای بزرگ جهان و بازار قطعات یدکی است.

مقر اصلی آن در شهر ناگویا ژاپن است و در قاره ها و کشورهای مختلف کارخانه تولیدی و سازمان فروش دارد. بیش از ۱۴۵۰۰ کارمند دارد.۲۴ کارخانه تولیدی دارد.دارای ۴۱ گروه شرکت استو ۵ مرکز فنی دارد.

 

محصولات شرکت ان جی کی ژاپن:

شرکت ان جی کی ژاپن با توجه به امکانات و تکنولوژی منحصر به فرد خود توانسته شمع هایی با کیفیت و با تنوع زیاد برای انواع خودرو ها تولید کند. این شرکت بیش از هزار نوع شمع تولید میکند که در ادامه به بررسی تعدادی از انواع آنها می پردازیم.

 

شمع های ایریدیوم:

در نوک الکترود مرکزی این شمع ها از فلزی به نام ایریدیوم استفاده شده است. این فلز از سختی و مقاومت حرارتی و دمای ذوب بالایی برخوردار است. به علت سوزنی بودن نوک این شمع از جرقه زنی عالی و خوبی برخوردار است. طول عمر بالایی دارد .برای جرقه زنی نیاز به ولتاژبرق کمتری نسبت به سایر شمع ها دارند.

به علت جرقه زنی خیلی عالی در دمای بالا موتور دچار خام سوزی نمی شود و در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و آلودگی محیطی کمتر اتفاق می افتد. شمع های ایریدیوم شرکت NGK ژاپن به دو دسته ایریدیوم IX و ایریدیوم لیزر تقسیم می شوند.

در شمع ایریدیوم IX الکترود مثبت از جنس ایریدیوم و و الکترود منفی از جنس نیکل است.

در شمع ایریدیوم لیزر جنس الکترود مثبت از ایریدیوم و الکترود منفی از جنس پلاتینیوم است.

تفاوت این دو شمع در جنس الکترود منفی آنها و نوع ایریدیوم که در لیزر با کیفیت تر است و تکنولوژی بالاتر ساخت ایریدیوم لیزر می باشد. طول عمر این مدل از شمع ها بسیار بالاست و از ۸۰ هزار در IXتا ۱۲۰ هزار در لیزر متغیر است.

 

شمع های پلاتینیوم:

در نوک الکترود مرکزی این شمع از فلزی به نام پلاتینیوم استفاده شده است. مقاومت حرارتی ،نقطه ذوب و سختی این فلز از ایریدیوم کمتر است و از نیکل بیشتر است. در درجه حرارت بالا جرقه زنی بسیار خوبی دارند. طول عمر بالایی دارند.تا ۵۰ هزار کیلومتر عمر می کنند. این شمع ها هم به دو دسته پلاتینیوم و دبل پلاتینیوم تقسیم می شوند.

 

شمع های RUTHENIUM HX

 یکی از پیشرفته ترین فناوری های تولید شمع در دنیا است. این شمع بهره وری و قدرت بهتری را برای خودرو فراهم می کند. این شمع برای اکثر موتور ها قابل استفاده است و در دو طرح ارائه شده است. طرح DFE برای خودرو های غیر توربو و طرح PSPE برای خودرو های توربو و سوپر شارژتوصیه می شود.

 

شمع های چند الکترود:

این شمع ها در بازار ما به شمع های چند پلاتینه (از دو تا چهار پلاتین) معروفند.دارای چند الکترود منفی هستند. دارای چند گپ می باشند و جرقه زنی آنها نوبتی است. یعنی هر الکترود منفی که به مرکز نزدیکتر باشد جرقه می زند تا فاصله اش از الکترود مرکزی دورتر شود و نوبت به الکترود بعدی برسد. طول عمر آنها از تک الکترود ها بیشتر است و به علت جرقه زنی نوبتی الکترود ها در دمای بالای موتور دچار خام سوزی نمی شوند. بر خلاف باور عموم همه الکترود ها با هم جرقه نمی زنند و برای پیستون و سرسیلندر هیچ ضرری ندارند.

 

شمع های هیبرید شرکت ان جی کی ژاپن:

شمع های هیبرید دارای یک الکترود معمولی و همچنین دو الکترود زمینی کوچک در طرف دیگر هستند. الکترود های جانبی در صورتی که الکترود اصلی با کربن مسدود باشد، وارد مدار می شوند و جرقه زنی ادامه پیدا می کند.

 

شمع های مسابقه (ریس)

این شمع ها باید فشار ها و حرارت های بالا و شدید مسابقه را تحمل کنند.در طول مسابقه دور موتور گاهی تا ۱۵ هزار دور در دقیقه بالا می رود. دما ،فشار و ارتعاشات در محفظه احتراق بسیار زیاد است. الکترود های زمینی معمولی و متداول در این دما و فشار شکسته و ذوب می شوند. به همین دلیل شمع های مسابقه ای اغلب با الکترود های منفی مخصوص طراحی شده اند که به صورت حلقوی است و جرقه آنها به صورت حلقوی شکل می گیرد.

 

شمع های CNG/LPG

به علت احتراق متفاوت بنزین و گاز ،شمع های بنزینی بر روی سوخت های گازی جواب مناسبی نمی دهند. به همین علت و دلیل از شمع های CNG/LPG شرکت ان جی کی ژاپن استفاده می شود. مخلوط گاز و هوا برای احتراق و سوختن به ولتاژ برق بیشتری برای جرقه احتیاج دارند.

این ولتاژ بالا در شمع های معمولی باعث آسیب رساندن به آنها می شود. و در این شرایط شمع ها کارایی خود را از دست می دهند. در این مدل از شمع از فلزات گرانبها استفاده شده است و در ماشین های دوگانه سوز به خوبی کار می کنند و تا ۶۰ هزار کیلومتر طول عمر دارند.

 

شمع های V-GROOVE

این شمع ها جزو شمع های نیکلی هستند با این تفاوت که در نوک الکترود مثبت انها از شیارV شکل استفاده شده است. این شیار باعث می شود تا جرقه در لبه بیرونی الکترود مرکزی اتفاق بیفتد،جایی که سوختن مخلوط هوا و سوخت را آسانتر می کند.

علاوه بر این ولتاژ مورد نیاز برای تولید یک جرقه در این لبه کاهش می یابد. این دو ویژگی به نفع افزایش قابلیت اشتعال، به خصوص در موتور های کم مصرف ودرن، حتی در شرایط عملیاتی شدید می باشد.

 

شمع های معمولی نیکل شرکت ان جی کی ژاپن:

این مدل از شمع ها جزء ارزانترین نوع شمع ها می باشند.دارای هدایت الکتریکی بالا و مقاومت الکتریکی کم هستند. جرقه زنی آنها از شمع های ایریدیوم و پلاتینیوم کمتر و مصرف برق بالاتری دارند. طول عمر ۲۰ تا ۴۰ هزار کیلومتری دارندو بیشترین شمع های بازار را تشکیل می دهند.


شرکت آسان وی

تنها وارد کننده رسمی و نماینده انحصاری شمع NGK ژاپن در ایران شرکت همگام حامی شرق نوین میباشد و شرکت آسان وی تنها نماینده فروش محصولات این شرکت بصورت اینترنتی میباشد.


https://iranngk.com

 تمامی شمع های ان جی کی با هولوگرام اصلی و برچسب اصالت کالا هستند که درصورت نیاز میتوان آن را بررسی کرده و از اصلی بودن شمع مطلع و آگاه شوید.

 

شما میتوانید ازطریق لینک زیر انواع شمع های ان جی کی را مشاهده و خریداری نمایید.

http://www.asanway.com/ngk

درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر جهت انتخاب شمع مناسب خودروی خود، شما میتوانید با کارشناسان فنی آسان وی در تماس باشید.

02136349051

02166343067

02161965

 

درضمن مشتریان آسان وی میتوانند از خدمات ارسال به سراسر کشور استفاده نمایند و سفارش خود را درب منزل خود دریافت کنند.