تواتارا SSC

تواتارا SSC

تاریخ انتشار: نظرات: 0


تواتارا با رکورد ۵۰۹ کیلومتربرساعت؛ سریعترین خودرو جهان شد

 

بنابر تأیید رسمی داوران گینس، ابرخودرو امریکایی تواتارا اس اس سی توانسته است در مسیر رفت و برگشت به سرعت 508/73کیلومتربرساعت برسد. این محصول، حالا عنوان سریع‌ترین خودرو جاده‌ای جهان را دارد.

هفته پیش، یک منبع خبری در لس وگاس امریکا ادعا کرد، ابرخودرو تواتارا اس اس سی احتمالا موفق به شکست رکورد سرعت مدل‌های استاندارد جاده شده است. روز یک‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۹، تواتارا در یکی از بزرگ‌راه‌‌های نزدیک لس‌وگاس، محلی که کونیگزگ سال ۲۰۱۷ برای رکوردشکنی استفاده کرده بود، دیده شد. هم‌زمان، بخش بزرگی از این جاده بسته بود و گروه فیلم‌برداری با یک هلی‌کوپتر، چند خودرو پلیس و حتی یک هواپیما جت جنگنده نیز در  محل حضور داشتند.

پیش از این، بالاترین سرعت ثبت شده در کتاب گینس برای خودروهای جاده‌ای، متعلق به کونیگزگ آگرا ار اس با نهایت سرعت ۴۴۷ کیلومتربرساعت بود. این رکوردگیری، سال ۲۰۱۷ در اتوبان ایالتی شماره ۱۶۰ نوادا انجام شد. براساس قانون گینس، خودرو باید در مسیر رفت و برگشت به نهایت سرعت مدنظر برسد تا وارد کتاب رکوردها شود. به همین دلیل، سرعت ۴۵۵ کیلومتربرساعت که آگرا ار اس برای لحظه‌ای کوتاه در یکی از مسیرها ثبت کرده بود، مورد قبول واقع نشد. همچنین، بوگاتی سیرون +۳۰۰ هم با نهایت سرعت ۴۸۸ کیلومتربرساعت در یک مسیر مستقیم، مورد قبول داوران گینس نبود.

براساس اطلاعات منتشر شده، تواتارا اس اس سی توانسته است در رکوردگیری ۲۲ مهرماه به نهایت سرعت508/37 کیلومتربرساعت در مسیر رفت و532/93 کیلومتربرساعت در مسیر برگشت برسد. دیگر رکورد جالب ثبت شده برای تواتارا، حفظ سرعت517/16کیلومتربرساعت در مسافت ۱۶۰۰ متر است که پیش از این به آگرا ار اس تعلق داشت.

برای ثبت رکورد تواتارا اس اس سی ضمن حضور داوران گینس، سرعت‌سنج‌های مجهز به جی پی اس استفاده شده است کههم‌زمان به ۱۵ ماهواره وصل بودند. اولیور وب راننده خودرو اعلام کرده که تواتارا در ۵ ثانیه انتهایی، ۳۲ کیلومتربرساعت افزایش سرعت داشته است که نشان می‌دهد هنوز توانایی رسیدن به سرعت‌های بالاتر دارد.

در سال ۲۰۰۷، اولین ابرخودرو اس اس سی با نام آلتیمیت ایرو توانست به رکورد سرعت رفت و برگشت کیلومتر412/22برساعت برسد. سیزده سال طول کشید تا کونیگزگ آگرا ار اس بتواند عنوان سریع‌ترین خودرو جهان را از آلتیمیت ایرو بگیرد و حالا، مجددا خودروسازی شلبی سوپرکارز نورث امریکا موفق به رکوردشکنی شده است.

با توربوشارژ1/750 اسب‌بخار قدرت برای تواتارا فراهم می‌کند. وزن خالص این خودرو1247 V8 پیشرانه5/9 لیتری بنزینی کیلوگرم است و آیرودینامیک باورنکردنی با ضریب درگ 279/0دارد. آستانه قیمت تواتارا1/625میلیون دلار اعلام شده است که همراه تجهیزات سفارشی به1/9میلیون دلار می‌رسد.