مشخصات، اطلاعات و قیمت سگدست و شغالدست

مشخصات، اطلاعات و قیمت سگدست و شغالدست

تاریخ انتشار: نظرات: 0


سگ دست وشغال دست

سگ دست وشغال دست در واقع همان توپی چرخ که از بالا به سمت کمک وصل میشه واز سمت سیبک به جعبه فرمان وصل میشه

سگ دست در واقع لولاییه برای چرخیدن چرخ روی محور فرمون که محورش هم یا سیبکه یا تو ماشینای قدیمی با اکسل غیر مستقل ( مثل کامیون ها و یا شاسی بلند ها ) رو میل سگدست میچرخه وظیفه ی نگهداری چرخ هم به عهده ی اونه

دیسکهای ترمز و فرمون و اتصالات چرخها و توپی چرخ به سگدست بسته میشه تو ماشینایی با تعلیق مک فرسون میل کمک هم بهش وصل میشه

شغال دست هم داریم که سیبک فرمون بهش وصل میشه  میل کمک بهش وصل شده با دو پیچ و میل فرمون هم به شغال دست.

جلوبندی یک از قسمت‌های فنی مهم یک خودرو محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در جذب ضربه‌های وارد به کابین دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر این بخش از خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که جلوبندی عبارت است از، قسمت زیرین جلوی خودرو، که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) ماشین در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را به‌عهده دارد. میل‌تعادل به عنوان یک بخش اصلی در خودرو قرار دارد که وظیفه آن حفظ تعادل خودرو شما است. برای نگه‌داشتن این میله از ۲ بوش استفاده شده که خرابی آنها باعث لرزش فرمان می‌شود. بنابراین اگر فرمان شما لرزش پیدا کرد یکی از دلایل آن، بوش‌های میل‌تعادل است. حتما بارها مشاهده کرده‌اید که غربیلک فرمان خودرو شما لرزش پیدا کرده است، این لرزش به‌دلیل بالانس نبودن چرخ‌های جلو می‌تواند باشد که عدم رسیدگی به آن و بالانس نکردن چرخ سبب می‌شود جلوبندی خودرو شما بعد از مدت کوتاهی معیوب شود.  اصلی‌ترین قسمت جلوبندی خودرو را کمک‌فنر جلو تشکیل می‌دهد که با خرابی جلوبندی، اول به سراغ کمک فنر می‌روند و آن را تعمیر می‌کنند. آسیب‌دیدگی و یا شل بودن کمک‌فنر سبب لرزش فرمان می‌شود که با وارد شدن به ناهمواری‌های خیابان‌ها با صدا همراه خواهد شد.  خرابی و تکان‌خوردن بیش‌ از حد سیبک باعث لرزش فرمان و خرابی جلوبندی می‌شود. تنظیم نبودن فرمان، باعث ایجاد لرزش در غربیلک می‌شود، پس تنظیم فرمان را فراموش نکنید. اگر در زمان ترمز کردن، فرمان خودرو شما لرزش پیدا کرد، دیسک و صفحه خودرو شما دچار مشکل شده است. اگر دیسک چرخ‌های شما دچار تاب شده باشد سبب لرزش فرمان می‌شود که با تراشکاری آن، این عیب را برطرف می‌کنند ولی اگر میزان این انحناء زیاد باشد، دیسک خودرو شما نیاز به تعویض دارد. اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ می‌تواند باعث انحراف خودرو از مسیر مستقیم شود. زمانی که فرمان خودرو را برای چند لحظه از دست خود جدا می‌کنید، تمایل خودرو را به یک سمت می‌بینید که با تنظیم چرخ‌ها این ایراد برطرف می‌شود.

زمانی که شاسی خودرو شما به‌خصوص از سمت جلو، ضربه می‌خورد از حالت فابریک خود خارج میشود. برای بازگرداندن این حالت به شکل اولیه شما باید به یک صافکار و ارائه دهنده ماهر خدمات ویژه شاسی خودرو مراجعه کنید. اگر این کار به‌درستی انجام نشود ایرادات زیادی را بوجود می‌آورد که یکی از آنها خرابی جلوبندی خواهد بود. در جلوبندی خودرو یک بخش به اسم سگ‌دست وجود دارد که در صورت خرابی باعث انحراف خودرو به یک سمت می‌شود، پس در صورت انحراف داشتن فرمان شما، این بخش را نیز کنترل کنید. سر و صدای خودرو، زبان سخن گفتن او با شما است. اگر سر و صدای در قسمت جلوبندی به گوش رسید، به‌طوری که صدای حاصل از ورود به ناهمواری‌های خیابان‌ها به صورت تق‌تق از جلو خارج شد. یعنی سیستم تعلیق ماشین شما نیاز به تعمیر دارد و هرچه سریع‌تر باید نسبت به رفع نقص آن اقدام کنید.

 

فروشگاه اینترنتی آسان وی

شرکت آسان وی فروشنده اینترنتی قطعات انواع خودرو های داخلی و خارجی می باشد که تمامی قطعات اصلی را با کیفیت و قیمت رقابتی تقدیم حضور مشتریان و همکاران گرامی میکند.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان آسان وی در تماس باشید.

02161965

02136870484

02166343067

09376561965

شما میتوانید ازطریق لینک زیر قطعات انواع خودروهای داخلی و خارجی را مشاهده و خریداری نمایید.

asanway.com

مشتریان و همکاران عزیز شما میتوانید جهت ثبت سفارش به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://asanway.com/Order