علت کاهش شتاب خودرو

علت کاهش شتاب خودرو

تاریخ انتشار: نظرات: 0


علت کاهش شتاب خودرو

شتاب اتومبیل یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که در هنگام رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است کاهش شتاب خودرو و کیفیت شتاب گیری آن از مشکلات عمده ای به شمار می‌رود که به دلایل مختلفی پدید می‌آید. مهم ترین علل این موضوع و روش های حل آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

فکر می‌کنید علت کاهش شتاب خودرو چیست؟ یکی از محبوبیت های خودرو های جدید مربوط به سرعت و همچنین شتاب آن هاست و کاهش شتاب خودرو از جمله مشکلات به وجود آمده در هنگام رانندگی است.

فشار پدال گاز و در نهایت تجربه سرعت های مختلف در راندن اتومبیل یکی از جذاب ترین بخش های رانندگی است اما گاهی اوقات پیش می‌آید زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهید انتظار دارید که اتومبیل با شتاب حرکت کند و سرعت آن بالاتر برود، اما اتفاق نمی‌افتد و عدم شتاب گیری آن را به راحتی حس می‌کنید.

به دلیل محبوبیت موضوع شتاب برای مشتریان، شرکت های خودرو سازی رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر دارند و هر کدام به نوبه خود سعی می‌کنند تا شتاب و کیفیت شتاب گیری خودروهای تولیدی خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به واسطه همین موضوع به سمت خود جلب کنند.

کاهش یافتن شتاب اتومبیل، روش های تقویت شتاب و مواردی از این قبیل موضوعات پراهمیت و کاربردی هستند که هر راننده ای بایستی با آن ها آشنایی داشته باشد، به همین خاطر در این بخش از مقاله یدک یار در مورد این موضوعات توضیحاتی را ارائه کرده ایم:

عوامل موثر بر شتاب خودرو

ابتدا و پیش از آن که بخواهیم علت های کم شدن شتاب خودرو را بررسی کنیم، بهتر است “عوامل موثر بر شتاب خودرو” را نیز بشناسیم. با شناخت این عوامل، حدود نیمی از عوامل موثر بر کاهش شتاب اتومبیل را نیز خواهیم شناخت.

سایز لاستیک ها

یکی از موارد بسیار مهم در شتاب گیری خودرو سایز لاستیک ها است. در صورتی که لاستیک های پهنی داشته باشید میزان شتاب خودرو بیشتر از حالتی است که لاستیک هایتان در باریک ترین شکل خود هستند.

هرچه لاستیک پهن تر باشد، نیرو محرکه موتور که به لاستیک ها منتقل شده و آنها را مجبور به چرخاندن می‌کند با شدت بیشتری به لاستیک و سپس زمین منتقل می‌شود و در نهایت شاهد شتاب بالایی خواهید بود.

سیلندر ها

به طور خلاصه و در یک جمله می‌توان گفت که سیلندرها مکانی برای تبدیل انرژی و سوخت فسیلی به انرژی حرارتی هستند؛ این انرژی حرارتی منبع تغذیه موتور و ایجاد نیروی محرکه است، پس هر قدر که سیلندرها با قدرت بیشتری کار کرده و ظرفیت بیشتری داشته باشند، قدرت موتور بیشتر شده و مسلما افزایش شتاب نیز در پی آن خواهد بود.

قدرت سیلندرها به دو عامل مهم تعداد سیلندرها و حجم سیلندرها بستگی دارد. در خودرو  های معمولی اصولا از ۴ سیلندر استفاده می‌شود، در حالی که در خودرو های مسابقه ای و یا خودرو های لوکس دنیا تعداد سیلندرها و همچنین حجم آنها افزایش پیدا می‌کند.

وزن خودرو

عامل مهم دیگری که در شتاب گیری اتومبیل موثر است، وزن بدنه خودرو می‌باشد. یک مثال بسیار ساده از این مورد در خصوص مقایسه خودرو پراید و خودرو سمند است.

پراید بدنه و موتور بسیار سبکی دارد، در صورتی که سمند به علت محکم بودن بدنه، وزن بسیار سنگین تری از پراید دارد و واضح است که شتاب اولیه پراید از سمند بسیار بیشتر باشد.

نوع سوخت مصرفی

این مورد مختص خودرو های دوگانه سوز که هم مصرف بنزین و هم از گاز CNG استفاده می‌کنند، می‌باشد. زمانی که سوخت گیری خودرو با گاز اتفاق می‌افتد، شتاب گیری کمتری را نسبت به زمان کارکرد موتور با بنزین از خود نشان می‌دهد، و این مورد به گونه ای کاملا محسوس است که کاملا متوجه آن خواهید شد.

استفاده از رینگ و لاستیک مناسب برای شتاب

یکی از موضوعات مهم و تاثیر گذار نوع رینگ و لاستیک اتومبیل است. هرچه لاستیک ها پهن تر باشد و رینگ های با کیفیت تری را استفاده کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که اتومبیل شما شتاب بیشتری می‌گیرد.

فروشگاه اینترنتی آسان وی

شرکت آسان وی فروشنده اینترنتی قطعات انواع خودرو های داخلی و خارجی می باشد که تمامی قطعات اصلی را با کیفیت و قیمت رقابتی تقدیم حضور مشتریان و همکاران گرامی میکند.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان آسان وی در تماس باشید.

02161965

02136870484

02166343067

09376561965

شما میتوانید ازطریق لینک زیر قطعات انواع خودروهای داخلی و خارجی را مشاهده و خریداری نمایید

asanway.com


Fatal error: Call to a member function get() on null in /home/asanwayc/public_html/index.php on line 103