دسته‌بندی نشده

خرابی فاجعه‌بار در BMW M5 / اهمیت تعویض بلبرینگ‌ها

[ad_1]

به گزارش مجله ماشین، کانال یوتیوب I Do Cars موفق شد این موتور ۴.۴ لیتری V8 با کد فنی S63TU را برای یک ویدیوی جداسازی اخیر به دست آورد. با توجه به نصب توربوشارژرها در دره موتور و تعداد زیاد شیلنگ‌ها، جداسازی کار ساده‌ای نیست.

برداشتن توربوشارژرها نشتی آهسته مایع خنک‌کننده را نشان می‌دهد، اما به طرز شگفت‌آوری، خود توربوها در شرایط خوبی هستند. برداشتن پوشش‌های سوپاپ‌ها نیز میل‌سوپاپ‌های سالمی را نشان می‌دهد و تنها چند نقص جزئی وجود دارد. پس از برداشتن سرسیلندرها توسط اریک، ما می‌توانیم واشرهای سرسیلندر سالم و دیواره‌های سیلندر بدون آسیب را ببینیم. هنوز هیچ نشانه‌ای از اینکه چرا این موتور به طور ناگهانی در بزرگراه قفل شده است وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

با جدا کردن سینی روغن، اریک شروع به یافتن نشانه‌هایی از آسیب می‌کند. پولک‌های فلزی در روغن باقی‌مانده شناور هستند و تکه‌های بزرگ‌تر در سینی قرار دارند. تنها زمانی که کاپ‌های اصلی که میل‌لنگ را به بلوک نگه می‌دارند برداشته می‌شوند، مشکل کشنده را می‌بینیم: یکی از بلبرینگ‌های میل‌لنگ چرخیده و به شفت جوش خورده است. این مشکل آنقدر شدید است که اریک حتی نمی‌تواند بلبرینگ را برای بررسی جدا کند.

حتی چشمگیرتر از بلبرینگ میل‌لنگ خراب، بلبرینگ‌های میل‌اتصال هستند. در حالی که هیچ‌کدام از آن‌ها خراب نشده‌اند، اما همه آن‌ها به شدت ساییده شده‌اند. این موتور در زمان خرابی حدود ۱۰۳۰۰۰ مایل کارکرد داشت که در مقیاس بزرگ چیز زیادی نیست. این برای مالکان BMW M5 یک علامت است. قبل از خرابی، بلبرینگ‌های خود را تعویض کنید. این کار برای شما صرفه‌جویی زیادی در هزینه خواهد کرد.

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “خرابی فاجعه‌بار در BMW M5 / اهمیت تعویض بلبرینگ‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *