دسته‌بندی نشده

فرمول یک بلژیک 2024: ورشتپن صاحب پول‌پوزیشن شد

[ad_1]

تعیین خط فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

مکس ورشتپن در شرایط بارانی پیست اسپا فرانکورشان با اختلاف نزدیک به شش دهم ثانیه، چارلز لکلرک از فراری را شکست داد و سرجیو پرز تحت فشار نیز عملکرد خوبی داشت و به جایگاه سوم رسید. با این حال، با توجه به پنالتی ۱۰ جایگاهی ورشتپن برای مسابقه، لکلرک صاحب پول‌پوزیشن برای گراند پری بلژیک فردا خواهد بود.

در ادامه جدول نتایج تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۲۴ فرمول یک آمده است:

رده نام راننده تیم زمان اختلاف زمان
۱ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱’۵۳.۱۵۹
۲ چارلز لکلرک فراری ۱’۵۳.۷۵۴ ۰.۵۹۵
۳ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۱’۵۳.۷۶۵ ۰.۰۱۱
۴ لوئیس همیلتون مرسدس ۱’۵۳.۸۳۵ ۰.۰۸۱
۵ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱’۵۳.۹۸۱ ۰.۲۲۷
۶ اسکار پیستری مک‌لارن/مرسدس ۱’۵۴.۰۲۷ ۰.۲۷۳
۷ جورج راسل مرسدس ۱’۵۴.۱۸۴ ۰.۴۳۰
۸ کارلوس ساینز فراری ۱’۵۴.۴۷۷ ۰.۷۲۳
۹ فرناندو آلونسو استون مارتین/مرسدس ۱’۵۴.۷۶۵ ۱.۰۱۱
۱۰ استبان اوکون آلپاین/رنو ۱’۵۴.۸۱۰ ۱.۰۵۶
۱۱ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱’۵۴.۴۷۳ ۰.۷۱۹
۱۲ پیر گسلی آلپاین/رنو ۱’۵۴.۶۳۵ ۰.۸۸۱
۱۳ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱’۵۴.۶۸۲ ۰.۹۲۸
۱۴ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱’۵۴.۷۶۴ ۱.۰۱۰
۱۵ لنس استرول استون مارتین/مرسدس ۱’۵۵.۷۱۶ ۱.۹۶۲
۱۶ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱’۵۶.۳۰۸ ۲.۵۵۴
۱۷ کوین مگنوسن هاس/فراری ۱’۵۶.۵۰۰ ۲.۷۴۶
۱۸ یوکی سونودا ردبول/هوندا RBPT ۱’۵۶.۵۹۳ ۲.۸۳۹
۱۹ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱’۵۷.۷۷۵ ۴.۰۲۱
۲۰ لوگان سرجنت ویلیامز/مرسدس ۱’۵۷.۲۳۰ ۳.۴۷۶

ورشتپن گفت: کمی باران می‌بارید اما توانستیم یک انتخابی مناسب داشته باشیم. می‌دانم که باید از جایگاه دهم شروع کنم بنابراین امروز بهترین کاری که می‌توانستم انجام دادم را انجام دادم. از اینجا به بعد پیش می‌رویم. نمی‌دانم چقدر سریع خواهیم بود اما امیدوارم بتوانیم در ترکیب باشیم تا برای پیشروی تلاش کنیم.

اولین بخش انتخابی در پیستی بارانی و با لاستیک‌های اینترمدیت اما بدون بارش باران آغاز شد و ورشتپن سریع بود. راننده‌ی ردبول در دور نخست خود با ثبت زمان ۱:۵۶.۰۰۳ به جایگاه نخست رسید و اسکار پیاستری از مک‌لارن و پرز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

با کمتر از هفت دقیقه مانده به پایان، پیاستری با ثبت زمان ۱:۵۵.۵۴۹ و با اختلاف ۰.۴۵۴ ثانیه نسبت به ورشتپن که دور سریع دیگری را آغاز کرده بود، به صدر جدول بازگشت. و هنگامی که راننده‌ی هلندی از خط پایان گذشت، با زمان ۱:۵۴.۹۳۸ و با اختلاف شش دهم ثانیه نسبت به پیاستری به صدر جدول بازگشت.

در سوی دیگر جدول، نیکو هالکنبرگ و کوین ماگنوسن از هاس به ترتیب در جایگاه‌های شانزدهم و هفدهم حذف شدند و یوکی تسونودا از ردبول در جایگاه هجدهم، پیش از لوگان سارژانت از ویلیامز و ژو از آلفا رومئو حذف شدند.

الکس البون با زمان ۱:۵۴.۷۲۴ کار را آغاز کرد اما به سرعت توسط لاندو نوریس که تقریبا سه دهم ثانیه سریع‌تر از راننده ویلیامز بود، تنزل یافت. با این حال، ورشتپن حتی سریع‌تر حرکت کرد و با ثبت زمان ۱:۵۳.۸۵۷ و با اختلاف شش دهم ثانیه نسبت به نوریس و هشت دهم ثانیه نسبت به البون به صدر جدول رسید.

سپس ورشتپن دو صدم ثانیه از زمان دور اول خود کم کرد تا جایگاه نخست خود را تثبیت کند اما در عقب‌تر، پرز با مشکل مواجه شد.

راننده‌ی مکزیکی لاستیک‌های اینترمدیت تازه دیگری را پوشید و به جایگاه چهارم رسید اما با بهبود بیشتر پیست و ثبت زمان‌های بهتر در جایگاه‌های دیگر، او شروع به سقوط در جدول زمانی کرد. و هنگامی که ترتیب پس از جابه‌جایی نهایی مشخص شد، راننده‌ی مکزیکی با اختلاف ۰.۰۰۳ ثانیه نسبت به الکس البون از ویلیامز که حذف شد، به مرحله‌ی سوم راه یافت. گاسلی، دنیل ریچیاردو از ردبول، والتری بوتاس از آلفا رومئو و استرول نیز حذف شدند.

در آغاز مرحله‌ی نهایی، دو راننده‌ی ردبول آخرین نفراتی بودند که به پیست آمدند و با لاستیک‌های اینترمدیت تازه، ورشتپن با ثبت زمان ۱:۵۳.۱۵۹ و با اختلاف شش دهم ثانیه نسبت به پرز که با لاستیک‌های استفاده‌شده دور سریعی را ثبت کرد و زمان ۱:۵۳.۷۶۵ را به جا گذاشت، به صدر جدول رسید. این زمان، پرز را بیش از دو دهم ثانیه نسبت به همیلتون که لاستیک‌های تازه داشت، بالاتر برد.

و با توجه به اینکه تنها خودروهای فراری لاستیک‌های اینترمدیت تازه برای دورهای نهایی داشتند، زمان اولیه‌ی ورشتپن غیرقابل دسترس بود و او به مقام نخست انتخابی دست یافت، به این معنی که پس از پنالتی برای استفاده از موتور احتراق داخلی پنجم در این فصل، قهرمان از جایگاه یازدهم خط شروع خواهد کرد.

در پشت سر او، لکلرک که یکی از معدود رانندگانی بود که لاستیک اینترمدیت تازه برای دور نهایی داشت، در لحظات پایانی با اختلاف ۰.۰۱ ثانیه نسبت به پرز پیشی گرفت و جایگاه دوم و استارت از خط اول را برای مسابقه کسب کرد. پرز که در این بخش سوم شد، برای اولین بار از زمان گراند پری چین در آوریل، در خط اول قرار خواهد گرفت.

در پشت سر چک، همیلتون در جایگاه چهارم، پیش از نوریس و پیاستری در جایگاه ششم قرار گرفت. راسل در مرسدس دوم در جایگاه هفتم، پیش از ساینز قرار گرفت، در حالی که فرناندو آلونسو از آستون مارتین در جایگاه نهم و اوکون در جایگاه دهم این بخش را به پایان رساند.

سومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

در سومین جلسه تمرین آزاد گراند پری بلژیک ۲۰۲۴ که تحت تأثیر بارش شدید باران قرار داشت، مکس ورشتپن سریع‌ترین زمان را ثبت کرد. پیش از آنکه شرایط نامساعد باعث تعلیق دوباره‌ی تمرین شود، تصادف لانس استرول راننده‌ی آستون مارتین موجب به اهتزاز درآمدن پرچم قرمز شد.

سومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴
سومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

ورشتپن در ابتدای این جلسه که با شرایط مرطوب پیست برگزار می‌شد، نخستین راننده‌ای بود که برای جمع‌آوری داده پیش از آغاز احتمالا بارانی انتخابی، به پیست رفت. این راننده‌ی هلندی با لاستیک‌های اینترمدیت توانست با اختلاف تقریبی ۲۰ ثانیه نسبت به بهترین زمان خود در تمرین‌های خشک روز جمعه، خط پایان را در زمان ۲:۰۳.۲۳۲ طی کند.

ورشتپن سه دور دیگر نیز پیمود و در نهایت با ثبت زمان ۲:۰۱.۵۶۵ در صدر جدول زمانی قرار گرفت. او با اختلاف ۱.۴ ثانیه نسبت به اسکار پیاستری از مک‌لارن، پیر گاسلی از آلفا رومئو و لاندو نوریس دیگر راننده‌ی مک‌لارن جایگاه نخست را حفظ کرد.

نوریس در پیچ مالمدی لحظات دلهره‌آوری را تجربه کرد و پس از انحراف از مسیر، از میان شن‌ها عبور کرد. در پی این حادثه، مک‌لارن تصمیم به تعویض کف خودرو نوریس گرفت.

با گذشت کمی بیش از ۱۰ دقیقه به پایان تمرین، تصادف استرول در پیچ ریدیلون موجب به اهتزاز درآمدن پرچم قرمز شد. این راننده‌ی آستون مارتین در شیب تند این پیچ دچار آب‌پاشی شد و پس از چرخش کنترل خودرو را از دست داد و با بخش چپ جلوی خودرو به موانع برخورد کرد که منجر به شکستن سیستم تعلیق شد.

پس از وقفه‌ای ۱۰ دقیقه‌ای، تمرین از سر گرفته شد اما بدتر شدن شرایط جوی باعث ماندن تمام رانندگان در گاراژها شد و با تداوم بارش باران، مسابقه‌ی کنترل برای بار دوم و اندکی پیش از دو سوم زمان تعیین‌شده، تمرین را متوقف کرد.

بدین ترتیب، بخش اصلی تمرین پایان یافت. در دو دقیقه‌ی پایانی تمرین برای انجام استارت‌های تمرینی به رانندگان فرصت داده شد و گروهی از رانندگان با لاستیک‌های مخصوص باران شدید به پیست آمدند تا شرایط را آزمایش کنند و استارتی احتمالی از خط آغازین با این لاستیک‌های آبی‌رنگ را تمرین کنند.

در ادامه جدول نتایج سومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴ آمده است:

رده نام راننده تیم زمان اختلاف زمان تعداد دورها سرعت میانگین (کیلومتر در ساعت)
۱ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۲’۰۱.۵۶۵ ۴ ۲۰۷.۴۱۴
۲ اسکار پیستری مک‌لارن/مرسدس ۲’۰۲.۹۹۸ ۱.۴۳۳ ۴ ۲۰۴.۹۹۸
۳ پیر گسلی آلپاین/رنو ۲’۰۳.۱۷۵ ۱.۶۱۰ ۵ ۲۰۴.۷۰۳
۴ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۲’۰۳.۳۷۲ ۱.۸۰۷ ۴ ۲۰۴.۳۷۷
۵ استبان اوکون آلپاین/رنو ۲’۰۵.۲۵۰ ۳.۶۸۵ ۷ ۲۰۱.۳۱۲
۶ چارلز لکلرک فراری ۲’۰۶.۰۳۳ ۴.۴۶۸ ۴ ۲۰۰.۰۶۱
۷ لنس استرول استون مارتین/مرسدس ۲’۰۶.۰۳۷ ۴.۴۷۲ ۴ ۲۰۰.۰۵۵
۸ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۲’۰۶.۴۹۲ ۴.۹۲۷ ۷ ۱۹۹.۳۳۵
۹ لوئیس همیلتون مرسدس ۲’۰۶.۷۵۱ ۵.۱۸۶ ۳ ۱۹۸.۹۲۸
۱۰ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۲’۰۷.۱۰۳ ۵.۵۳۸ ۳ ۱۹۸.۳۷۷
۱۱ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۲’۰۷.۴۴۳ ۵.۸۷۸ ۳ ۱۹۷.۸۴۸
۱۲ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۲’۰۸.۰۴۰ ۶.۴۷۵ ۵ ۱۹۶.۹۲۵
۱۳ فرناندو آلونسو استون مارتین/مرسدس ۲’۰۸.۰۷۱ ۶.۵۰۶ ۴ ۱۹۶.۸۷۸
۱۴ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۲’۰۸.۴۱۰ ۶.۸۴۵ ۵ ۱۹۶.۳۵۸
۱۵ یوکی سونودا ردبول/هوندا RBPT ۲’۰۹.۴۴۴ ۷.۸۷۹ ۷ ۱۹۴.۷۹۰
۱۶ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۲’۱۱.۱۰۹ ۹.۵۴۴ ۷ ۱۹۲.۳۱۶
۱۷ لوگان سرجنت ویلیامز/مرسدس ۲’۱۱.۲۲۰ ۹.۶۵۵ ۳ ۱۹۲.۱۵۳
۱۸ کوین مگنوسن هاس/فراری ۲’۱۵.۱۶۳ ۱۳.۵۹۸ ۲ ۱۸۶.۵۴۸
۱۹ جورج راسل مرسدس ۲
۲۰ کارلوس ساینز فراری ۲

دومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

لاندو نوریس با اختلاف دو دهم ثانیه از هم‌تیمی‌اش، اسکار پیستری، جلوتر بود و مک‌لارن در دومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴، مقام‌های اول و دوم را به خود اختصاص داد. مکس ورشتپن از تیم ردبول با اختلاف تنها ۰.۰۰۲ ثانیه نسبت به دومین خودروی مک‌لارن در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرمول یک بلژیک 2024
فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

در ابتدای دومین ساعت تمرین، ورشتپن با استفاده از تایرهای مدیوم C3 به سرعت به صدر جدول زمان‌ها صعود کرد و زمانی معادل ۱:۴۳.۳۳۹ را ثبت کرد. در این میان، نوریس با تایرهای سافت در جایگاه دوم قرار داشت و دو دهم ثانیه از ورشتپن عقب‌تر بود.

با گذشت یک‌چهارم از زمان جلسه، رانندگان به پیت بازگشتند تا برای شبیه‌سازی‌های تعیین خط آماده شوند. کارلوس ساینز از تیم فراری این مرحله را آغاز کرد و با زمان ۱:۴۳.۰۹۸ جایگاه اول را از ورشتپن گرفت، اما پیستری با یک دور زمانی ۱:۴۲.۴۷۵ به خوبی از راننده اسپانیایی پیشی گرفت.

ورشتپن سپس با تایرهای سافت C4 به پیست بازگشت، اما با وجود سرعت بالا نتوانست پیستری را از جایگاه اول پایین بکشد و با اختلاف تنها ۰.۰۰۲ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

چارلز لکلرک نیز با اختلاف سه دهم ثانیه از هم‌تیمی‌اش، ساینز، جلوتر رفت و رانندگان فراری را در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار داد. نوریس سپس با یک ست تایر جدید سافت دوباره به پیست بازگشت و با ثبت زمان ۱:۴۲.۲۶۰، ۰.۲۱۵ ثانیه از پیستری پیشی گرفت.

با قرار گرفتن فراری‌ها در جایگاه‌های چهارم و پنجم، جورج راسل از تیم مرسدس ششم شد و استبان اوکون از تیم آلپاین و کوین مگنوسن از تیم هاس به ترتیب هفتم و هشتم شدند. سرجیو پرز از تیم ردبول با اختلاف ۱.۲۴۴ ثانیه از نوریس و یک ثانیه کامل از هم‌تیمی‌اش، ورشتپن، در جایگاه نهم قرار گرفت. لوئیس همیلتون با دومین خودروی مرسدس جایگاه دهم را تکمیل کرد.

خارج از ده نفر برتر، لنس استرول و فرناندو آلونسو به ترتیب یازدهم و دوازدهم برای تیم استون مارتین قرار گرفتند. والتری بوتاس با یک خودروی به‌روز شده از سائوبر در جایگاه سیزدهم بود و دنیل ریکاردو از تیم ردبول به دلیل مشکل احتمالی در رول بار در اواخر جلسه مجبور به بازگشت به پیت شد.

در ادامه جدول نتایج دومین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴ آمده است:

رده نام راننده تیم زمان اختلاف زمان تعداد دورها سرعت میانگین (کیلومتر در ساعت)
۱ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱:۴۲.۲۶۰ ۱۹ ۲۴۶.۵۷۱
۲ اسکار پیستری مک‌لارن/مرسدس ۱:۴۲.۴۷۵ ۰.۲۱۵ ۲۳ ۲۴۶.۰۵۴
۳ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۲.۴۷۷ ۰.۲۱۷ ۲۶ ۲۴۶.۰۴۹
۴ چارلز لکلرک فراری ۱:۴۲.۸۳۷ ۰.۵۷۷ ۲۳ ۲۴۵.۱۸۸
۵ کارلوس ساینز فراری ۱:۴۳.۰۹۸ ۰.۸۳۸ ۲۵ ۲۴۴.۵۶۷
۶ جورج راسل مرسدس ۱:۴۳.۲۹۰ ۱.۰۳۰ ۲۴ ۲۴۴.۱۱۲
۷ استبان اوکون آلپاین/رنو ۱:۴۳.۴۰۱ ۱.۱۴۱ ۲۳ ۲۴۳.۸۵۰
۸ کوین مگنوسن هاس/فراری ۱:۴۳.۴۸۵ ۱.۲۲۵ ۲۱ ۲۴۳.۶۵۲
۹ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۳.۵۰۴ ۱.۲۴۴ ۲۴ ۲۴۳.۶۰۷
۱۰ لوئیس همیلتون مرسدس ۱:۴۳.۵۱۹ ۱.۲۵۹ ۲۵ ۲۴۳.۵۷۲
۱۱ لنس استرول استون مارتین/مرسدس ۱:۴۳.۵۳۲ ۱.۲۷۲ ۲۱ ۲۴۳.۵۴۲
۱۲ فرناندو آلونسو استون مارتین/مرسدس ۱:۴۳.۵۳۸ ۱.۲۷۸ ۲۴ ۲۴۳.۵۲۷
۱۳ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱:۴۳.۶۷۵ ۱.۴۱۵ ۲۴ ۲۴۳.۲۰۶
۱۴ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۳.۸۲۳ ۱.۵۶۳ ۲۱ ۲۴۲.۸۵۹
۱۵ پیر گسلی آلپاین/رنو ۱:۴۳.۸۲۹ ۱.۵۶۹ ۲۴ ۲۴۲.۸۴۵
۱۶ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱:۴۳.۸۴۶ ۱.۵۸۶ ۲۱ ۲۴۲.۸۰۵
۱۷ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱:۴۳.۸۹۲ ۱.۶۳۲ ۲۳ ۲۴۲.۶۹۸
۱۸ لوگان سرجنت ویلیامز/مرسدس ۱:۴۴.۲۲۶ ۱.۹۶۶ ۲۴ ۲۴۱.۹۲۰
۱۹ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱:۴۴.۳۰۲ ۲.۰۴۲ ۲۳ ۲۴۱.۷۴۴
۲۰ یوکی سونودا ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۴.۳۴۸ ۲.۰۸۸ ۲۴ ۲۴۱.۶۳۷

اولین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴

مکس ورشتپن از تیم ردبول در اولین جلسه تمرینی برای فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴ سریع‌ترین زمان را ثبت کرد. وی توانست با بیش از نیم ثانیه اختلاف از اسکار پیستری از تیم مک‌لارن و الکس آلبون از تیم ویلیامز پیشی بگیرد.

ورشتپن که قرار است به دلیل استفاده از پنجمین موتور ICE که بیش از تعداد مجاز چهار موتور در فصل است، جریمه شبکه‌ای دریافت کند، در اولین تمرین (FP1) سریع‌ترین بود. راننده هلندی با استفاده از تایرهای هارد و مدیوم، کنترل خود را بر موقعیت اول حفظ کرد و نهایتاً با تایرهای هارد C2 پیرلی، زمان ۱:۴۴.۵۲۴ را به ثبت رساند. جورج راسل و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس نیز با تایرهای مدیوم در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و پیستری در رده چهارم و چارلز لکلرک از تیم فراری در جایگاه پنجم بودند.

راسل سپس با تایرهای سافت C4 به پیست بازگشت و با زمان ۱:۴۴.۲۲۵ از ورشتپن جلو افتاد. اما ورشتپن نیز با تایرهای سافت قرمز دیواره به پیست بازگشت و با ثبت زمان ۱:۴۳.۳۷۲ دوباره به صدر جدول بازگشت و تا پایان جلسه این موقعیت را حفظ کرد.

پیستری سپس خط پایان را رد کرد و راسل را به جایگاه سوم بازگرداند، اما تنها توانست به فاصله ۰.۵۳۱ ثانیه‌ای از ورشتپن برسد. سپس آلبون نیز با زمان ۱:۴۴.۰۹۹ راسل را یک پله پایین‌تر برد و قدرت تیم ویلیامز را در پیست‌های با نیروی پایین دوباره نشان داد.

راسلی که در جایگاه چهارم بود، پس از او همیلتون قرار داشت و لکلرک در جایگاه ششم. سرجیو پرز، راننده تحت فشار تیم ردبول، جلسه را در جایگاه هفتم به پایان رساند و تنها کمتر از یک ثانیه از هم‌تیمی‌اش که صدرنشین جدول بود، عقب‌تر بود. لاندو نوریس از تیم مک‌لارن در جایگاه هشتم، کارلوس ساینز از تیم فراری در جایگاه نهم و لنس استرول از تیم استون مارتین در جایگاه دهم قرار گرفتند.

اما برای استبان اوکون، هم‌تیمی پیر گسلی در تیم آلپاین، مشکلاتی پیش آمد. راننده فرانسوی که دیروز اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۵ برای تیم هاس رانندگی خواهد کرد، تقریباً تمام جلسه را به دلیل مشکل در آغاز تمرین و بررسی نشتی آب توسط تیم از دست داد.

در ادامه جدول نتایج اولین تمرین فرمول یک بلژیک ۲۰۲۴  آمده است:

رده نام راننده تیم زمان اختلاف زمان تعداد دورها سرعت میانگین (کیلومتر در ساعت)
۱ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۳.۳۷۲ ۲۳ ۲۴۳.۹۱۹
۲ اسکار پیستری مک‌لارن/مرسدس ۱:۴۳.۹۰۳ ۰.۵۳۱ ۲۴ ۲۴۲.۶۷۲
۳ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱:۴۴.۰۹۹ ۰.۷۲۷ ۲۱ ۲۴۲.۲۱۵
۴ جورج راسل مرسدس ۱:۴۴.۲۲۵ ۰.۸۵۳ ۲۳ ۲۴۱.۹۲۲
۵ لوئیس همیلتون مرسدس ۱:۴۴.۲۷۹ ۰.۹۰۷ ۲۱ ۲۴۱.۷۹۷
۶ چارلز لکلرک فراری ۱:۴۴.۳۰۶ ۰.۹۳۴ ۲۵ ۲۴۱.۷۳۴
۷ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۴.۳۲۹ ۰.۹۵۷ ۲۲ ۲۴۱.۶۸۱
۸ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱:۴۴.۴۱۵ ۱.۰۴۳ ۲۴ ۲۴۱.۴۸۲
۹ کارلوس ساینز فراری ۱:۴۴.۵۷۴ ۱.۲۰۲ ۲۴ ۲۴۱.۱۱۵
۱۰ لنس استرول استون مارتین/مرسدس ۱:۴۴.۶۹۹ ۱.۳۲۷ ۲۰ ۲۴۰.۸۲۷
۱۱ پیر گسلی آلپاین/رنو ۱:۴۴.۸۳۳ ۱.۴۶۱ ۲۲ ۲۴۰.۵۱۹
۱۲ فرناندو آلونسو استون مارتین/مرسدس ۱:۴۴.۹۲۱ ۱.۵۴۹ ۱۹ ۲۴۰.۳۱۷
۱۳ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۴.۹۵۰ ۱.۵۷۸ ۲۳ ۲۴۰.۲۵۱
۱۴ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱:۴۵.۱۵۵ ۱.۷۸۳ ۲۱ ۲۳۹.۷۸۳
۱۵ لوگان سرجنت ویلیامز/مرسدس ۱:۴۵.۳۱۱ ۱.۹۳۹ ۲۰ ۲۳۹.۴۲۷
۱۶ یوکی سونودا ردبول/هوندا RBPT ۱:۴۵.۵۶۴ ۲.۱۹۲ ۲۳ ۲۳۸.۸۵۴
۱۷ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱:۴۵.۶۴۵ ۲.۲۷۳ ۱۹ ۲۳۸.۶۷۱
۱۸ کوین مگنوسن هاس/فراری ۱:۴۵.۸۱۲ ۲.۴۴۰ ۱۹ ۲۳۸.۲۹۴
۱۹ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱:۴۵.۹۹۵ ۲.۶۲۳ ۲۳ ۲۳۷.۸۸۲
۲۰ استبان اوکون آلپاین/رنو ۱

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “فرمول یک بلژیک 2024: ورشتپن صاحب پول‌پوزیشن شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *