دسته‌بندی نشده

پایان عصر موتور W12 در بنتلی – مجله ماشین

[ad_1]

پایان عصر موتور W12 در بنتلی

۱۴۰۳-۰۵-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

موتور 12 سیلندر به مدت بیش از 20 سال به عنوان قلب تپنده خودروهای بنتلی عمل می‌کرد، اما اکنون دوران آن به پایان رسیده است. آخرین موتور 6 لیتری 12 سیلندر توسط تکنسین‌های کارخانه کرو ساخته شده است. تیم‌های بنتلی به مناسبت این رویداد، با یادآوری خاطرات 21 ساله با این موتور نمادین، مراسمی ویژه برگزار کردند.

به گزارش مجله ماشین، آیا واقعاً ۲۱ سال گذشته است؟ از نظر فنی، کمی بیشتر از این بوده است. موتور ۶ لیتری توسعه یافته توسط فولکس‌واگن، ابتدا در سال ۲۰۰۱ با آئودی A8 وارد تولید شد. با این حال، نسخه استفاده شده توسط بنتلی در سال ۲۰۰۳ برای کانتیننتال GT وارد شد و در این فرآیند به یک جفت توربوشارژر مجهز شد. در دو دهه بعد، این موتور راه خود را به هر بنتلی پیدا کرد و برای قدرت بیشتر توسعه یافت. این موتور که با ۵۵۲ اسب بخار و ۴۷۹ پوند فوت گشتاور آغاز شد، اکنون در Batur خیره کننده ۷۴۰ اسب بخار با ۷۳۷ پوند فوت تولید می‌کند.

تولید W12 به پایان رسیده است، اما انتظار نداشته باشید که این موتور یک شبه ناپدید شود. بنتلی می‌گوید این موفق‌ترین ۱۲ سیلندر عصر مدرن است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰۰ دستگاه از آن ساخته شده است. این موتور که اساساً دو موتور V6 است که در کنار هم قرار گرفته‌اند، با چیدمان سیلندرهای جفت شده، به طور قابل توجهی کوتاه‌تر از یک V12 سنتی است.

دکتر ماتیاس رابه، عضو هیئت مدیره تحقیق و توسعه بنتلی، گفت: «W12 خودروها و تجارت ما را با سرعتی استثنایی پیش برد و به عنوان یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های در تاریخ درخشان ما شناخته خواهد شد. امروز پایان یک سفر توسعه‌ای است که همکاران تحقیق و توسعه و تولید ما در طول سال‌ها باید به شدت به آن افتخار کنند.»

موتور V8 هیبریدی دو توربوشارژر ۴ لیتری جایگزین موتور پرچمدار بنتلی خواهد شد. یک موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس نصب شده است که منجر به خروجی کلی ۷۷۹ اسب بخار و ۷۳۸ پوند فوت گشتاور می‌شود. این موتور با بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟