دسته‌بندی نشده

پنج مدل از سریع ترین موتورسیکلت های برقی در سال 2024 | اسب بخار

[ad_1]

پنج مدل از سریع ترین موتورسیکلت های برقی در سال 2024

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

به طور معمول، وقتی در مورد موتورسیکلت‌های الکتریکی صحبت می‌شود، دو مشکل اصلی وجود دارد: آیا آن ها به اندازه کافی سریع هستند؟ و آیا برد آن ها برای این که کسی یک موتورسیکلت بنزینی را با یک مدل برقی جابه‌جا کند، کافی است؟ بدون شک، بسیاری از مسائل دیگر هم ذکر می‌شوند، اما می‌توان گفت این دو جنبه بیش تر از هر چیز دیگری مورد بحث قرار می‌گیرند.


فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید


فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مدیران 777


مدیران 777

اگر به مسیر کلی نگاه کنیم و با تکامل مداوم فناوری و فرآیندها، نگرانی از میزان برد موتورسیکلت های الکتریکی روز به روز کم تر می شود. اما آن چه واقعاً در دنیای امروز و سال ۲۰۲۴ اهمیت دارد این است که چند موتورسیکلت الکتریکی وجود دارد که نه تنها سریع هستند، بلکه می‌توانند با سریع ترین موتورسیکلت های احتراق داخلی رقابت کنند.

Verge TS Ultra

حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

موتورسیکلت الکتریکی Verge TS Ultra با ظاهری آینده‌نگرانه، یکی از سریع ترین موتورسیکلت های برقی جهان در سال ۲۰۲۴ است. این موتورسیکلت شاید بالاترین سرعت را در این فهرست نداشته باشد، اما تنها با در نظر گرفتن حداکثر سرعت به میزان ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع ترین ها در جهان به شمار می رود. علاوه بر این، مدل TS Ultra با ویژگی‌های پیشرفته‌ای عرضه می‌شود، که شامل چهار حالت رانندگی است و برای کسانی که به دنبال دستیابی به حداکثر سرعت موتورسیکلت هستند، حالت “Beast” را ارائه می دهد. همچنین یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی بزرگ وجود دارد که در آن می‌توانید حالت‌های رانندگی را تغییر دهید و سرعت، برد باتری و سایر اطلاعات مهم را بررسی کنید. همچنین از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهره می‌برد.

نکته برجسته درباره این موتورسیکلت عملکرد آن است، و همان طور که انتظار می‌رود، بسیار عالی است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کم تر از ۳ ثانیه برای این مدل اتفاق می افتد. باتری ۲۱.۸ کیلووات‌ساعتی موتورسیکلت TS Ultra به معنای این است که مصرف کنندگان می‌توانند با یک بار شارژ کامل این موتورسیکلت، ۳۷۵ کیلومتر در مسیرهای شهری و ۲۱۵ کیلومتر در بزرگراه رانندگی کنند.

Evoke 6061-GT

حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

موتورسیکلت الکتریکی Evoke 6061-GT، که یک موتورسیکلت با طراحی کروزر است، از جذابیت های ظاهری بسیاری برخودار است. بدون در نظر گرفتن حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، ۶۰۶۱-GT خود را به عنوان یک موتورسیکلت چندمنظوره معرفی می‌کند. یک مثال از این قابلیت‌ها، آپشن و امکانات رفاهی گسترده این موتورسیکلت برقی است.

هدف این موتورسیکلت برقی این است که راننده را قادر سازد تا با بیش ترین قدرت شارژ در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ شود و در نتیجه، بتواند عملکرد قابل قبولی در حداکثر سرعت و برد داشته باشد. به لطف سامانه مدیریت باتری، که اطلاعاتی از بیش از ۱۰۰ حسگر جمع‌آوری و مدیریت می‌کند، مواردی مانند دما، جریان ولتاژ ورودی و خروجی و وضعیت هر بانک باتری مدیریت می‌شوند، اما در مورد قدرت، این موتورسیکلت از یک موتور همگام چند لایه با مغناطیس دائمی بهره می‌برد که در ۸۰۰۰ دور در دقیقه ۱۲۰.۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین این موتورسیکلت برقی جذاب، می‌تواند در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

Energica Ego+ RS

حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

یکی از سریع ترین موتورسیکلت های برقی جهان در سال ۲۰۲۴ که توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، مدل Energica Ego+ RS است، که اتفاقاً هر ساله برند سازنده به منظور نمایش توانایی های مدل برقی خود مسابقاتی برگزار می کند و در آن، مالکان این موتورسیکلت برقی می توانند با یکدیگر رقابت کنند. در سال ۲۰۱۸، Energica به عنوان تأمین کننده برای جام جهانی موتور توسط Dorna انتخاب شد. اولین نمونه تولیدی این برند با نام Ego، به عنوان پلتفرمی برای موتورسیکلت مسابقه ای به نام Ego Corsa استفاده شد. پس از آن، به عنوان یک موتورسیکلت استاندارد برای مسابقات موتورسیکلت های برقی طی چهار سال از آن استفاده شد.

Ego+ RS از تمام این تجربیات بهره می‌برد و تمام آن ها را به خوبی در بخش عملکرد به راکب ارائه می دهد. این موتورسیکلت برقی جذاب شتاب صفر تا صد کیلومتر را تنها در ۲.۶ ثانیه طی می کند. موتور EMCE آن توان و گشتاور قابل توجهی تولید می‌کند. نکته جالب درباره این موتور و پیشرانه الکتریکی به‌روزرسانی شده آن این است که حدود ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) سبک‌تر از مدل قبلی است. تمام این موارد منجر به بهبود عملکرد، کارایی حرارتی و حتا برد می‌شوند.

Damon HyperSport

حداکثر سرعت: ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

تولید موتورسیکلت های برقی در جهان با حداکثر قدرت و سرعت و حتا برد قابل قبول، یک اقدام بسیار دشوار است، زیرا نمونه های بنزینی با توان و قدرت بی نظیر خود بازار موتورسیکلت ها را قبضه کرده اند، اما موتورسیکلت Damon HyperSport توانسته است با تمام این سختی ها با نمونه های احتراق داخلی در سال ۲۰۲۴ رقابت نزدیکی داشته باشد.  

HyperSport نه تنها ظاهری جذاب دارد، بلکه می تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد، که در نوع خود حیرت انگیز است. با توجه به قدرت پیشرانه الکتریکی آن که در حالت پرفورمنس قرار دارد، توانایی تولید توان ۲۰۰ اسب بخار را دارد که با یک بار شارژ می تواند تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. همچنین شتاب صفر تا صد کیلومتر این موتورسیکلت برقی جذاب کم تر از ۳ ثانیه است.

Lightning LS-218

حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت

سریع ترین موتورسیکلت های برقی 2024
سریع ترین موتورسیکلت های برقی ۲۰۲۴

موتورسیکلت Lightning LS-218 با توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، به عنوان سریع ترین نمونه برقی جهان در سال ۲۰۲۴ شناخته می شود که نامش در صدر این فهرست قرار می گیرد. این مدل اولین موتورسیکلت الکتریکی است که سرعتی بیش تر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد و همچنین LS-218 صاحب سه رکورد سرعت در دنیای موتورسیکلت هاست.

این مشخصات فنی و حداکثر سرعت بی نظیر، همگی از تجربه و دانشی است که برند Lightning توانسته است از مسابقات موتورسیکلت های برقی قبل از تولید این مدل به‌دست آورد. همچنین زمان شتاب گیری این موتورسیکلت برقی بسیار حیرت انگیز است، زیرا می تواند تنها در کم تر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

به این مطلب رای دهید

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “پنج مدل از سریع ترین موتورسیکلت های برقی در سال 2024 | اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *