دسته‌بندی نشده

هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸-روغن موتور بی ام و-فقیهی کار

[ad_1]

فهرست موضوعات در این مقاله

هربار که برای تغویض روغن موتور بی ام و به تعمیرگاه رفته باشید. توصیه متخصص خود را شنیده اید. که به شما زمان تعویض را یاداوری می کند. اما چرا این زمان مهم است. با ما همراه باشید تا همه چیز درباره این و هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸ را به شما بگوییم.

هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸

قبل از شروع هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸ باید بدانید. که اولا روغن موتورها به 3 دسته اصلی روغن موتور معمولی، مصنوعی و نیمه مصنوعی تقسیم بندی می شوند. به روغن مصنوعی روغن تمام سنتتیک و به روغن نیمه مصنوعی، نیمه سنتتیک می گویند. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

بی ام و 528i

بی ام و ۵۲۸

روغن موتور معمولی

نام دیگر روغن معمولی، معدنی یا مینرال است. روغن ‌های معدنی در انواع درجات گران ‌روی و سطوح کیفیت تولید می ‌شوند. این روغن‌ ها برای خودروهای طراحی پیشرانه ساده و رانندگان با سبک رانندگی معمولی تولید شده است.

روغن موتور تمام سنتتیک

این نوع روغن موتور به ‌طورکامل در آزمایشگاه و با مواد شیمیایی تولید شده است. از آن جایی که این روغن موتور بی ام و باعث می شود تا موتور خودرو با بالاترین توان کار کند. نتجتا موتور هر خودرویی می تواند، عملکردی بهینه ای داشته باشد. در نهایت راندمان مصرف سوخت خودرو افزایش خواهد یافت.

و از همه مهم تر روغن موتور تمام سنتتیک دیرتر کارآیی خود را از دست می ‌دهد. بنابراین مجبور نیستید هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸ را به زودی پرداخت کنید. اگر قبلا هر ۴،۸۲۸ کیلومتر (۳۰۰۰ مایل) باید روغن را تعویض می‌ کردید، با این روغن شاید تا بیش‌از ۱۱ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض روغن نداشته باشید. جنبه منفی این روغن موتور هزینه ان نسبت به سایر روغن‌هاست. البته ممکن است برای برخی از وسایل‌ نقلیه مناسب نبوده و باعث لغزندگی بیش‌ازحد اجزای متحرک موتور شود.

روی بطری روغن تمام سنتتیک عبارت Full synthetic نوشته شده است. برای آنکه بدانید این نوع از روغن موتور مناسب خودرو شما است. کافی است تا دفترچه خودرو خودتان را مطالعه کنید. یا از یک متخصص کمک بخواهید.

روغن موتور بهران رانا

بهران رانا

روغن موتور نیمه سنتتیک

روغن موتور نیمه سنتتیک، ترکیبی از روغن موتور معمولی و روغن سنتتیک است. برای روغن موتور بی ام و از این نوع از روغن موتور استفاده می شود. که البته بستگی به درجه گرانروی و مدل خودرو دارد. این روغن از اجزای متحرک موتور به خوبی محافظت می ‌کند.

این روغن بهتر از روغن موتور مینرال (معدنی) است. با این‌ حال همه مزایای روغن موتور تمام سنتتیک را ندارد. با این روغن، حداقل ۱۰ دقیقه پس از استارت باید صبر کنید تا موتور گرم شود. هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸ نیمه سنتتیک از تمام سنتتیک ارزان تر تمام می شود. و ازنظر قیمتی این روغن موتور به ‌اندازه روغن تمام سنتتیک گران نیست.

مقایسه سنتتیک و مینرال

سنتتیک و مینرال

هزینه سرویس بی ام و

هزینه سرویس بی ام و اکثرا گران تمام می شود. تا جایی که به طور خلاصه کوچکترین هزینه برای بی ام و از900 هزار تومان تازه شروع می شود. طرفدارن این خودرو لوکس می دانند که هزینه های جانبی خودرو نیز برایشان گران تمام می شود. اکثرا از این خودرو به عنوان  خودرئ شهری استفاده نمی کنند.

اما امروزه این اتومبیل طرفداران زیادی بیشتر در بین جوانان دارد. آنها به این اتومبیل و برند عشق می ورزند. امروزه این برند خود رو هایی تولید میکند که واقعا دوست داشتنی هستند. این شرکت آلمانی اتومبیل های خود را با بهترین کیفیت تولید می کند و از بهترین متریال برای ساخت این خودروها استفاده می کند. این شرکت رقبای بزرگی چون شرکت بنز دارد. همانطور که می دانید هزینه سرویس بی ام نیز نیز ارزان تمام نخواهد شد.

سرویس دوره ای بی ام و

سرویس بی ام و

هزینه سرویس دروه ای بی ام و

هزینه های سرویس دوره ای به این معنا هستند که خودروی شما نیاز به یک معاینه دارد شما می بایست خودروی خود را به یک تعمیرگاه ببرید. پس از معاینه یک سری اعمال انجام می شود مثلا اگر قطعه ای خراب باشد آن را برای شما تعویض می کنند. همچنین هر از گاهی شما باید فیلتر هوا و روغن را عوض کنید که جزو سرویس های دوره ای و محسوب می شوند. هزینه سرویس کامل با هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸  حدود 10.000.000 میلیون تومان است.

لازم است که سرویس های دوره ای را به موقع انجام دهید. این سرویس ها برای خودروهای بی ام و معمولا هر 5000  هزار کیلومتر یا هر سال است. همچنین از عوامل افزایش استهلاک می توان به تغییرات شرایط آب و هوایی در کشور اشاره کرد. همانطور که گفتیم این سرویس ها شامل تعویض قطعات، کنترل و معاینه همه اجزاء خود رو می شوند.

در میان هزینه  های سرویس خود رو هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸ از همه بیشتر هزینه می برد. در بازاری که اکنون وجود دارد هیچ قیمت معینی برای قطعات تعویضی وجود ندارد. به این خاظر که تحریم هستیم، واردات ممنوع است و قیمت دلار ساعتی افزایش می یابد. علاوه بر اینها روغن های تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. و صاحبان خود رو های لوکس باید حواسشان به این روغن ها باشد تا جلوی آسیب های جدی به خود رو را بگیرند. تا بتوانند ارزش خودرو خود را بیشتر حفظ کنند.

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “هزینه تعویض روغن بی ام و ۵۲۸-روغن موتور بی ام و-فقیهی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *