اخبار, اطلاعات عمومی خودرو

هدف گذاری آرین دیزل برای کسب سهم 30 درصدی بازار

[ad_1]

هدف گذاری آرین دیزل برای کسب سهم 30 درصدی بازار

هدف گذاری آرین دیزل
هدف گذاری آرین دیزل

مدیر عامل شرکت آرین دیزل با اشاره به احتمال عرضه یک محصول جدید در اردیبهشت ماه سال جاری، از هدف گذاری آرین دیزل برای کسب سهم ۳۰ درصدی بازار خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سعید محمودی در خصوص این که آرین دیزل چه برنامه هایی برای برند جک در سال جاری دارد توضیح داد: «امروز در ایران بیش از ۱۰ خودروساز در زمینه خودروهای کامیونت و تجاری سبک کار می‌کنند؛ هرچند عمدتاً به برندهای چینی محدود می‌شوند، اما برندهای چینی هم امروز برندهای قوی و مطرحی هستند که سهم بازار مناسبی دارند.»

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: «این‌که ما امروز کسب ۳۰ درصد از سهم بازار را هدف گذاری کرده و نشانه می‌گیریم، صرفاً با تولید بیش تر اتفاق نخواهد افتاد. باید محصولاتی را عرضه کنیم که مزیتی داشته باشند تا در رقابت، مشتری و مصرف‌کننده محصول ما را انتخاب کند. از روز اول هم سعی کرده ایم محصولاتی که عرضه می‌کنیم، به لحاظ تناژ، قیمت و کیفیت، بیش تر منطبق بر نیاز بازار و مشتریان باشند.»

مدیر عامل شرکت آرین دیزل افزود: «البته ما هیچ وقت مدعی محصول ارزان نبوده ایم، اما می‌گوییم محصولاتی که عرضه می کنیم، در مقابل بهایی که دارد پرداخت می‌شود، بیش ترین ارزش و کیفیت را به مشتری ارائه می‌کند. این  کیفیت یکی از عواملی بوده که سهم بازارمان را گسترش داده است.»

محمودی اظهار کرد: «از سال ۹۳ که کار را شروع کردیم سهم آرین دیزل از بازار حدود ۵/۱ درصد بود، اما امروز داریم راجع به ۳۰ درصد فکر می‌کنیم. سال گذشته نیز ۲۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادیم. این امر با توجه به منطبق بودن محصولات ما با نیاز مشتری و بازار همراه با کیفیت و عملکرد محصول محقق شده است.»

این فعال بخش خصوصی خودرو بیان کرد: «با این حال می دانیم که دست یابی به اهداف برنامه ریزی شده و برنامه های توسعه ای در سال صرفاً با خودروهای موجود به دست نمی آید و حتماً نیاز است محصولی عرضه کنیم که از بخش‌های دیگر بازار هم بتواند مشتری جذب کند.»

وی توضیح داد: «با توجه به نیاز بازار و برنامه ریزی ها عرضه یک محصول ۱۲ تن را در دستور کار داریم. این محصول نزدیک به خودروهای باری نیمه‌سنگین قرار می‌گیرد. شاید به لحاظ قیمتی به کامیونت نزدیک باشد، اما عملکرد آن بین خودروی تجاری سبک و کامیونت و کامیون نیمه‌سنگین خواهد بود.»

مدیرعامل آرین دیزل افزود: «قطعاً این محصول بخشی از مشتریان و کسانی را که می‌خواهند بارهای حجیم‌تر و سنگینی‌تری حمل کنند جذب می‌کند. بنابراین ما بخش بزرگ‌تری از این مشتری‌ها را می‌توانیم با محصولات‌مان پوشش دهیم.»

محمودی همچنین در خصوص چالش ها و مشکلات تولید در سال ۱۴۰۳ توضیح داد: «تقریباً فکر می‌کنم موانع و عمده مشکلاتی که پیش رو هستند همان مواردی است که در گذشته هم وجود داشتند؛ بازار پیش‌بینی‌ناپذیراست. البته نمی‌گویم صددرصد پیش‌بینی‌ناپذیر، اما کم تر می‌شود بر مبنای پیش‌بینی، مدیریت را انجام داد و این پیش‌بینی نکردن، کار را سخت می‌کند. تخصیص ارز و تأمین ارز یکی از چالش‌های بسیار بزرگ خواهد بود، کما این‌که در سال ۱۴۰۲ هم یکی از موانع و چالش‌های بزرگ همه خودروسازان بود. این‌که بزرگی بازار چه‌قدر خواهد بود، من فکر می‌کنم شبیه به بازار سال ۱۴۰۲ باشد. حالا ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هر دو و بازار کامیونت یک عددی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دستگاه را برایش متصورم، اگر اتفاق پیش‌بینی‌نشده ای نیافتد.»

وی همچنین درباره اهداف آرین دیزل در سال گذشته توضیح داد: «ما برنامه تولید و عرضه سه هزار دستگاه کامیونت را داشتیم. در عین حالی که این برنامه به نسبت سال گذشته، برنامه سختگیرانه و رو به رشد و توسعه‌ای بود خوشبختانه توانستیم به اعداد و ارقام مد نظر خیلی نزدیک شویم. ما به عدد ۲۸۵۰ دستگاه رسیدیم که تقریباً نزدیک به ۹۵ درصد تولید و هم فروش را محقق کرد. برای سال جاری با توجه به برنامه ریزی ها، چهار هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.»

مدیرعامل آرین دیزل ادامه داد: «کماکان عرضه محصولات ۶ تن، ۸ تن و ۹ تن ادامه خواهد داشت. به احتمال زیاد معرفی محصول ۱۲ تن نیز در اردیبهشت انجام خواهد شد. تولید و عرضه آن نیز در نیمه اول سال  جاری صورت می گیرد. ضمن این که فکر می‌کنیم اواخر سال جاری بتوانیم نمونه‌های فیس لیفت همین محصولات ۶، ۸ و ۹ تن را هم داشته باشیم.»

به این مطلب رای دهید

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *