اخبار

موتورسیکلت AMB 001 Pro از برند خودروسازی استون مارتین

[ad_1]

موتورسیکلت AMB 001 Pro از برند خودروسازی استون مارتین

موتورسیکلت AMB 001 Pro
موتورسیکلت AMB 001 Pro

موتورسیکلت بی‌نظیر و بسیار کمیاب AMB 001 Pro، که فقط برای استفاده در مسیرهای مسابقه طراحی شده است، در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۴ به حراج گذاشته خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند آن را با قیمت چند هزار دلاری خریداری کنند.

تا به حال، نام استون مارتین در دنیای موتورسیکلت‌ها چندان شنیده نشده است و در کل، این برند بریتانیایی در تولید خودرو تخصص دارد، اگر چه محصولات استون مارتین بدون شک با زیبایی هر چه تمام تر و در بالاترین سطح کیفیت ساخته می شوند، اما وقتی این کمپانی باسابقه تصمیم به همکاری با برند موتورسیکلت بریتانیایی معروف، بروف سوپریور، گرفت، توجه بسیاری از علاقه‌مندان و صنعت موتورسیکلت جهان به این همکاری جلب شد.

موتورسیکلت AMB 001 Pro
موتورسیکلت AMB 001 Pro

AMB 001 ممکن است شبیه یک موتورسیکلت عادی نباشد و طراحی آن بیش تر علمی و تخیلی به نظر برسد، اما در واقع، یک موتورسیکلت واقعی است. موتورسیکلت AMB 001 در نتیجه همکاری استون مارتین با برند موتورسیکلت بریتانیایی بروف سوپریور تولید شده است، که اتفاقاً با توجه به خاص بودن آن، به صورت محدود تولید شده و در مجموع، ۱۰۰ دستگاه از این موتورسیکلت ساخته شده است. بعد از ساخت نسخه اولیه و عرضه آن در بازار با توجه به استقبال مردم از آن، استون مارتین و بروف تصمیم گرفتند نسخه Pro این موتورسیکلت را با نام AMB 001 Pro را تولید کنند، که موتورسیکلتی بی‌نظیر برای استفاده در مسیرهای مسابقه است و تنها ۸۸ دستگاه از این موتورسیکلت جذاب ساخته خواهد شد.

باتوجه به این که این موتورسیکلت ها بسیاری سفارشی و کاملاً به صورت دست ساز ساخته می شوند و تولید محدودی دارند، تعجب برانگیز نیست که قیمت های چند هزار دلاری داشته باشند، پس قیمت ۲۰۰,۰۰۰ پوند (۲۵۴,۰۰۰ دلار آمریکا) برای موتورسیکلتی که از همکاری استون مارتین و بروف سوپریور تولید شده است، خیلی عجیب نیست.

دو برند بریتانیایی تصمیم گرفته اند موتورسیکلت AMB 001 Pro را در حراجی Iconic Auctioneers، در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۴ به فروش برسانند. AMB 001 Pro بدنه ای بسیار زیبا با طراحی آینده نگرانه دارد که این طراحی بدنه با رنگ زیبای سبز یشمی و خطوط زرد هماهنگ پوشیده شده است.

موتورسیکلت AMB 001 Pro
موتورسیکلت AMB 001 Pro

هر نسخه موتورسیکلت AMB 001 با دقت فراوان در کارخانه تولید برند بروف سوپریور در شهر تولوز فرانسه، به صورت دست‌ساز تولید شده است و نکته عجیب درباره این موتورسیکلت ها این است که ممکن است برای ساخت هر کدام از آن ها، دو سال زمان گذاشته شود، زیرا هر کدام باید با استانداردهای دقیقی ساخته شوند تا مورد تأیید برند استون مارتین قرار گیرند.

این موتورسیکلت بی‌نظیر و بی‌نقص، که تنها برای استفاده در پیست های مسابقه ای طراحی شده است، دارای شاسی آلومینیومی CNC سبک و بدنه‌ای کامل از فیبرکربن است. در قلب AMB 001 Pro، یک پیشرانه V-توین ۹۹۷ سی سی با یک توربوشارژر با قدرت ۲۲۵ اسب بخار قرار دارد که توان بسیار بالایی برای یک موتورسیکلت است.

موتورسیکلت AMB 001 Pro

در یک نمونه خاص، شماره ۸ از ۸۸ موتورسیکلت ساخته‌شده، که توسط کمپانی های سازنده به طور اختصاصی برای یکی از مشتریان ساخته شده، به خریدار تحویل شده است که به طور ویژه، طراحی بدنه آن از عناصر مات فیبرکربن با جزییات رنگی سبز یشمی است، همچنین این موتورسیکلت جذاب، اولین AMB 001 Pro است که به انگلستان و سراسر جهان عرضه شده است.

این موتورسیکلت صفرکیلومتر است، اما مالک آن در مصاحبه ای اعلام کرده است که موتور را تنها روشن کرده، بدون آن که آن را حرکت دهد و قدرت پیشرانه برای او حیرت انگیز بوده است.

به این مطلب رای دهید

Source link

1 دیدگاه در “موتورسیکلت AMB 001 Pro از برند خودروسازی استون مارتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *