دسته‌بندی نشده

شیوه‌نامه بانک مرکزی مانع واردات نیست

[ad_1]

شیوه‌نامه بانک مرکزی مانع واردات نیست

(۸ مرداد ۱۴۰۳)

علی خسروانی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تکذیب شایعات اخیر درباره توقف واردات خودروهای کارکرده، تاکید کرد که این روند متوقف نشده است.

وی افزود: شیوه‌نامه جدید بانک مرکزی در خصوص ارز واردات خودروهای کارکرده صرفاً برای ساماندهی بهتر این فرآیند و تسریع ترخیص خودروها از گمرک تدوین شده است.

خسروانی با اشاره به اینکه این شیوه‌نامه مطابق با آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده است، اظهار داشت: برخی افراد با سوءاستفاده از ابهامات موجود، قصد دارند تا روند واردات خودروهای کارکرده را متوقف کنند و به نفع خود از این شرایط استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان توسعه و تجارت اعلام کرده است که به زودی اولین محموله خودروهای کارکرده وارد کشور خواهد شد. بنابراین، ادعاهای مبنی بر توقف کامل واردات خودروهای کارکرده، بی‌اساس است.

دلایل شایعات درباره توقف واردات:

  • کاهش قیمت خودروهای داخلی: با آزادسازی واردات خودروهای کارکرده، قیمت خودروهای داخلی به شدت کاهش یافت که این امر به ضرر برخی افراد و گروه‌های خاص تمام شد.
  • سودجویی برخی افراد: برخی افراد و گروه‌ها با ایجاد جو روانی و انتشار اخبار نادرست، قصد دارند تا از این شرایط سوءاستفاده کرده و به سود خود برسند.

با توجه به توضیحات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، می‌توان نتیجه گرفت که روند واردات خودروهای کارکرده متوقف نشده و شیوه‌نامه جدید بانک مرکزی صرفاً برای ساماندهی بهتر این فرآیند تدوین شده است. شایعاتی که در این زمینه منتشر می‌شود، بیشتر به دلیل سودجویی برخی افراد و گروه‌های خاص است که از کاهش قیمت خودروهای داخلی متضرر شده‌اند.

توصیه‌ می‌شود به اخبار منتشر شده در این زمینه با دقت بیشتری توجه کنید و از منابع موثق اطلاعات کسب کنید. از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، به سایت‌های رسمی مراجع ذی‌ربط مراجعه کنید.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *