دسته‌بندی نشده

خرید خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی بازار

[ad_1]

بازار خودرو در روزهای گرم تابستان ۱۴۰۳ آرام و کم‌تحرک دنبال می‌شود، چرا که هنوز قیمت دلار در محدوده ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان قرار دارد و نرخ تورم نیز نوسان چشمگیری نداشته است. همچنین خودروسازان و مونتاژکاران داخلی هنوز محصول جدیدی را عرضه نکرده‌اند تا بازار حداقل کمی تنوع پیدا کند و تکان بخورد.

البته باید توجه داشت که فعلا مجوز افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها برای ایران خودرو و سایپا و دیگر خودروسازان داخلی صادر نشده است و ازاین‌رو شرکت‌ها عرضه خود را کاهش داده‌اند.

واردات خودرو نیز نتوانسته تکانی به بازار بدهد و قیمت‌ها را کمی پایین بیاورد. البته این رویه قابل پیش‌بینی بود، چرا که اولا میزان واردات آنچنان زیاد نیست و دوم تعرفه خودروهای وارداتی آنقدر بالا است که قیمت این ماشین‌ها را به دو برابر نرخ در کشورهای همسایه می‌رساند.

در این شرایط که فهرست خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی بازار به ماشین‌های کوچک و شهری و با کمی ارفاق اقتصادی محدود شده، باید منتظر ماند و دید که چه کسی سکاندار وزارت صمت می‌شود و دولت چهاردهم چه برنامه‌ای برای خودرو دارد.

آریسان ۲

مدل ۱۴۰۳ – ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آریسان ۲ نسخه تقویت‌شده و بهبودیافته وانت آریسان است که در تابستان ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودرو مشهد معرفی و رونمایی شد و پاییز همان سال به بازار رسید. اضافه شدن چراغ‌های مه‌شکن جلو و خطوط رنگی روی بدنه تنها تفاوت‌های ظاهری آریسان ۲ با مدل قبلی است. اما نسل جدید وانت ایران خودرو از نظر فنی به طور کامل تقویت شده و بهبود یافته است و حالا از پیشرانه قوی‌تر و کم‌آلاینده‌تری استفاده می‌کند.

اطلس G

مدل ۱۴۰۳ – قیمت ۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اطلس G را می‌توان سومین فیس لیفت تیبا ۲ به شمار آورد. این هاچبک کوچک روی همان پلتفرم X200 سایپا ساخته شده است و در نمای جلو و عقب با تیبا ۲ و کوییک تفاوت دارد، هر چند در نمای جانبی همان طرح اولیه را حفظ کرده است. کابین سایپا اطلس هم طرح جدیدتری از هاچبک‌های قبلی سایپا دارد. اما از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی بین خودروهای هاچبک سایپا دیده نمی‌شود و همچنان همان موتور ۱.۵ لیتر ۸ سوپاپ به کار می‌رود. البته پیشرانه اطلس کمی به‌روز شده تا ۴ اسب بخار قدرت بیشتری تولید کند. مزیت اطلس به تیبا و کوییک، آپشن‌های بیشتری است که در آن به کار رفته است.

ساینا S

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۲ – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا S  اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از ساینا ارائه کرد. سپرهای عقب و جلو، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های این خودرو به‌طور کامل عوض شده، اما از نظر مشخصات فنی تغییری نداشته است. چراغ بدرقه، آینه بغل برقی، کامپیوتر سفری، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو از آپشن‌های فیس‌لیفت جدید این خودرو است. در سال ۱۴۰۲ تیپ‌های جدید اتوماتیک و دوگانه‌سوز ساینا S به بازار آمد. ساینا S تیپ DA که در بازار با نام ساینا SDA نیز عرضه می‌شود، در اصل نسخه پایه این سدان کوچک است. ساینا S دوگانه‌سوز در نیمه اول ۱۴۰۲ به بازار آمد. قدرت موتور این تیپ ۸۲ اسب بخار است و ۵ اسب کمتر از دیگر تریم‌ها نیرو تولید می‌کند. دلیل افت قدرت پیشرانه در این خودرو استفاده از دریچه گاز مکانیکی به‌جای دریچه برقی است.

کوییک اتوماتیک پلاس

مدل ۱۴۰۱ – ۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک پلاس اتوماتیک سال ۱۳۹۷، دو سال بعد از کوییک معمولی معرفی شد. این خودرو یکی از بهترین محصولات ارزان‌قیمت داخلی از نظر آپشن‌ها و امکانات است. کوییک اولین خودروی داخلی است که از جعبه دنده CVT استفاده می‌کند و فرمان اسپرت، نمایشگر لمسی با دوربین، نویگیشن و استارت دکمه ای از آپشن‌های این خودرو هاچبک کراس است. کوییک پلاس یا کوییک اتوماتیک اسمی است که اهالی بازار به این خودرو داده‌اند، اما در وبسایت شرکت سایپا، چیزی به نام کوییک پلاس یا اتوماتیک به صورت مجزا وجود ندارد.

کوییک R پلاس

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۲ – ۵۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک R پلاس نسخه فول آپشن کوییک R است که از سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه می‌شود. این خودرو از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوتی با نسخه معمولی R ندارد و از همان پیشرانه ۸ سوپاپ ۸۷ اسب بخاری بهره می‌برد. سری جدید کوییک R پلاس با گیربکس CVT و مشابه با کوییک پلاس اتوماتیک عرضه می‌شود. رینگ آلومینیومی، دی لایت، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، ورود و استارت بدون کلید، روکش چرم صندلی و شیشه دودی عقب آپشن‌ها و امکاناتی است که به کوییک R پلاس اضافه شده است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “خرید خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *