کارایی, معرفی خودرو, موتور و پیشران

تولید کیا EV5 در چین برای صادرات

[ad_1]

تولید کیا EV5 در چین برای صادرات

تولید کیا EV5
تولید کیا EV5

هفته گذشته بود که تولید نسخه های صادراتی کیا EV5 در چین آغاز شد؛ گزینه ای که در صورت رفع ممنوعیت ثبت واردات کره ای ها، با توجه به برقی بودنش می تواند خودروی جذابی برای بازار ایران باشد.

موج برقی سازی سبب شده است که امروز بیش تر خودروسازان مطرح جهانی به سمت برقی کردن سبد محصولات خود پیش بروند. این درحالی‌ست که حتا خودروسازان ما که با دیدی واقع گرایانه حداقل چند ده سال نسبت به خودروسازان مطرح جهانی و حتا چینی عقب هستند نیز سعی دارند برخی محصولات خود نظیر ری‌را، تارا و اطلس را با قوای الکتریکی به تولید رسانند.

کیا EV5

تولید کیا EV5
تولید کیا EV5

کیا EV5 را در اصل باید نسخه کوچک شده EV9 دانست. از نظر طراحی ظاهری، کیا EV5 با EV9 شباهت بسیار زیادی دارد و عمده فرق آن ها با هم در ابعاد و همچنین فرم و طراحی چراغ هاست. پیش‌تر قرار بود EV5 تنها نسخه ای ویژه بازار چین باشد، اما مسئولان کمپانی کیا به این نتیجه رسیدند که این خودرو پتانسیل حضور در بازارهای دیگر را نیز دارد و به‌خصوص به دلیل ابعاد جمع و جورتر نسبت به EV9 و ظاهر کراس‌تر نسبت به EV6، حتا بیش تر نیز مورد استقبال قرار گیرد. پس تصمیم نهایی این شد: تولید در چین و صادرات به نقاط مختلف دنیا.

با توجه به شروع موج واردات خودروهای برقی به ایران، باید گفت EV5 را می توان گزینه ای قلمداد کرد که در صورت رفع ممنوعیت ثبت واردات کره ای ها، با توجه به برقی بودن و طراحی جذابش و از طرفی این که تولید چین است، می تواند خودروی مناسبی برای بازار ایران باشد.

امکانات ایمنی و رفاهی

کابین کیا EV5
کابین کیا EV5

از آپشن ها و امکانات کیا EV5 می توان به کلاستر و مولتی مدیای یکپارچه، سیستم تهویه سه کاناله، رادار بین خطوط و هشدار تصادف از عقب، سیستم کنترل پایداری، دوربین های دید اطراف، ویژگی بسیار خاص مانند یکپارچه بودن صندلی های جلو (در برخی تریم ها)، چرم داخل کابین، نورپردازی ۶۴ رنگ درون کابین و همچنین تغییر شدت آن ها متناسب با شرایط رانندگی، اپل کار پلی و اندروید اتو و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

این خودرو، که براساس پلت فرم E-GMP بنا شده است، در نسخه بازار چین از یک موتور برقی ۲۱۴ اسب بخاری و ۳۱۰ نیوتن متری بهره می گیرد و صرفاً به صورت محور جلو ارائه شده است و خبری از نسخه چهار چرخ محرک برای آن نیست، اما در نسخه های صادراتی، کیا EV5 دارای نسخه چهار چرخ محرک نیز خواهد بود. این نسخه علاوه بر موتور قبلی، دارای یک موتور ۹۴ اسب بخاری در محور عقب است. شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۱ ثانیه اعلام شده است.

پک باتری های نسخه بازار چین این خودرو دارای دو ظرفیت ۶۴.۲ یا ۸۸.۱ کیلووات ساعت است که به این ترتیب این کراس اوور جذاب را با یک بار شارژ قادر به پیمایش ۵۳۰ و یا ۷۲۰ کیلومتر می سازند. باتری های این خودرو توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت BYD تأمین می شوند.

قیمت کیا EV5 در چین

قیمت کیا EV5 در چین از حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار آغاز می شود.

نسخه بازار چین کیا EV5 چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو، که براساس پلت فرم E-GMP بنا شده است، در نسخه بازار چین از یک موتور برقی ۲۱۴ اسب بخاری و ۳۱۰ نیوتن متری بهره می گیرد و صرفاً به صورت محور جلو ارائه شده است و خبری از نسخه چهار چرخ محرک برای آن نیست. پک باتری های نسخه بازار چین این خودرو دارای دو ظرفیت ۶۴.۲ یا ۸۸.۱ کیلووات ساعت است که به این ترتیب این کراس اوور جذاب را با یک بار شارژ قادر به پیمایش ۵۳۰ و یا ۷۲۰ کیلومتر می سازند.

نسخه صادراتی کیا EV5 چه مشخصاتی دارد؟

در نسخه های صادراتی، کیا EV5 دارای نسخه چهار چرخ محرک نیز خواهد بود. این نسخه علاوه بر موتور ۲۱۴ اسبی روی محور جلو، دارای یک موتور ۹۴ اسب بخاری در محور عقب هم است. شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۱ ثانیه اعلام شده است.

کیا EV5 چه قیمتی دارد؟

قیمت کیا EV5 در چین از حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار آغاز می شود.

به این مطلب رای دهید

[ad_2]

Source link

2 دیدگاه در “تولید کیا EV5 در چین برای صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *