دسته‌بندی نشده

بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان-فقیهی کار

[ad_1]

فهرست موضوعات در این مقاله

معرفی روغن موبیل

از جمله برندهای پیشرو در صنعت روغن موتور خودرو، شرکت موبیل وان است که به دلیل کیفیت بالا و عملکرد عالی که روغن موتورهای این شرکت دارا می باشند در دنیا شهرت زیادی بدست آورده است. روغن موبیل 1 از فناوری پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت بالا ساخته شده است تا حداکثر محافظت و عملکرد را برای موتور خودرو شما فراهم کند. این روغن موتور دارای مزیت های بسیار زیاد و انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است. اما، آنچه که در مورد استفاده از این نوع روغن موتور باید بدانید اطلاع از بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان است. چرا که زمان مناسب برای تعویض کردن روغن خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

قیمت روغن موبیل

معرفی روغن موبیل

مزایای روغن موبیل وان

همانطور که در پاراگراف قبل هم اشاره کردیم روغن موبیل وان از جمله برندهای تولید کننده روغن خودرو است که در ساخت آن از فناوری پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت استفاده شده است.

برای اینکه با آسودگی خاطر بیشتری بتوانید از این نوع روغن موتور برای خودروهای خود استفاده کنید نیاز است که نسبت به مزیت هایی که دارد آشنا باشید.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از روغن موبیل 1 آورده شده است.

  • حفاظت عالی از موتور: روغن موبیل 1 از سایش و خوردگی قطعات موتور جلوگیری می کند و به عمر طولانی تر موتور کمک می کند.
  • عملکرد عالی در دماهای مختلف: این روغن در دماهای بالا و پایین به طور موثر عمل می کند و از موتور شما در سخت ترین شرایط رانندگی محافظت می کند.
  • کاهش مصرف سوخت: روغن موبیل 1 با کاهش اصطکاک در موتور، به کاهش مصرف سوخت کمک می کند.
  • کاهش آلایندگی: این روغن با سوزاندن تمیزتر، به کاهش آلایندگی های خروجی از اگزوز کمک می کند.

انواع مختلف روغن موبیل 1

روغن موبیل 1 در انواع مختلفی برای خودروهای سبک و سنگین تولید و طراحی شده اند که برخی از محبوب ترین انواع این روغن موتور عبارتند از: روغن موبیل 1 ESP( برای خودروهای بنزینی و دیزلی با تکنولوژی بالا طراحی شده است.)، روغن موبیل 1 FS( برای خودروهای اسپرت و پرقدرت طراحی شده است.) و روغن موبیل 1 EP(برای خودروهای سنگین و دیزلی طراحی شده است.)

مزایای روغن موبیل وان

انواع روغن موبیل 1

انتخاب روغن موبیل 1 مناسب

از آنجایی که موتور خودرو از حساسیت بالایی برخوردار می باشد بنابراین باید برای خودرو خود از روغن موتوری استفاده کنیم که از هر لحاظ مناسب باشد. انتخاب و خرید روغن موتور مناسب و باکیفیت از جمله دغدغه هایی است که اکثریت دارندگان خودروهای سبک و سنگین با آن مواجه می باشند.

این مسئله درباره انتخاب روغن موبیل مناسب هم کاملا صدق می کند. برای اینکه بتوانید بهترین و مناسبترین روغن موبیل وان را خریداری کنید باید به عوامل مختلفی همچون: نوع خودرو، سال ساخت، نوع موتور و شرایط رانندگی خود توجه زیادی داشته باشید. اما بهترین کار برای انتخاب روغن مناسب این است که به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

فقط در زمان استفاده از این روغن موتور حتما به زمان تعویض به موقع روغن موتور، استفاده از فیلتر مناسب و رعایت سطح روغن در مخزن خود توجه داشته باشید.

زمان تعویض روغن موبیل وان

تا به اینجای کار متوجه شدیم روغن موبیل چیست؟ چه مزیت هایی دارد و با انواع مختلف آن و چگونگی استفاده از این روغن موتور آشنا شدیم. حال می خواهیم به مهمترین مسئله در مورد استفاده از روغن موبیل 1 یعنی بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان اشاره کرده و کمی در این رابطه اطلاعاتی را ارائه دهیم.

به طور کلی باید بگوییم که، بهترین زمان تعویض روغن موتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه اشاره ای مختصر به آنها شده است. لازم به گفتن است که با توجه به این عواملی که در ادامه به آنها پرداخته ایم، بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان معمولاً بین 5000 تا 15000 کیلومتر است.

  1. نوع روغن موبیل وان: موبیل وان انواع مختلفی از روغن موتور را تولید می کند که هر کدام برای شرایط کارکردی خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال، روغن موبیل وان 0W-40 برای استفاده در شرایط آب و هوایی سرد و روغن موبیل وان 5W-30 برای استفاده در شرایط آب و هوایی گرم مناسب تر است. هر نوع روغن موبیل وان دارای یک دوره تعویض توصیه شده خاص است که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است.
  2. شرایط کارکرد خودرو: اگر در شرایط سخت رانندگی می کنید، مانند رانندگی در ترافیک سنگین یا یدک کشی، باید روغن موبیل وان را زودتر تعویض کنید.
  3. عمر خودرو: به طور کلی، خودروهای جدیدتر به تعویض روغن موتور کمتری نسبت به خودروهای قدیمی تر نیاز دارند.
روغن موبیل 1 مناسب

انتخاب روغن موبیل 1 مناسب

علائم نشان دهنده زمان تعویض روغن موبیل

شاید خیلی از شما دوستان نسبت به زمان دقیق روغن موتور خودرو چندان اطلاعای نداشته باشید. برای اینکه بدانید چه زمان باید روغن موتور خودرو خود را تعویض کنید باید به علائم و نشانه هایی که حاکی از زمان تعویض می باشند توجه داشته باشید.

علائمی که نشان می دهد زمان تعویض روغن موبیل وان فرا رسیده است به شرح زیر هستند.

  • تغییر رنگ روغن: روغن موبیل وان جدید به رنگ قهوه ای روشن است. با گذشت زمان، روغن به دلیل آلودگی و اکسیداسیون تیره می شود.
  • کاهش غلظت روغن: روغن موبیل وان با گذشت زمان غلیظ تر می شود. اگر روغن موتور شما رقیق شده است، باید آن را تعویض کنید.
  • وجود ذرات معلق در روغن: اگر ذرات معلق در روغن موتور خود مشاهده کردید، باید آن را تعویض کنید.
  • روشن شدن چراغ چک موتور: روشن شدن چراغ چک موتور می تواند نشان دهنده مشکلاتی در موتور باشد، از جمله نیاز به تعویض روغن.

نکاتی برای افزایش طول عمر روغن موبیل وان

برای اینکه بتوانید استفاده درستی از روغن موبیل داشته باشید و کاری کنید که طول عمر آن افزایش پیدا کند بهتر آن است که از فیلتر روغن با کیفیت بالا استفاده کنید. به طور مرتب سطح روغن موتور را بررسی کنید. از رانندگی در شرایط سخت خودداری کنید و طور منظم خودرو خود را سرویس کنید.

روغن موبیل

علائم نشان دهنده زمان تعویض روغن موبیل

در نهایت اینکه

روغن موبیل 1 یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال بهترین روغن موتور برای خودرو خود هستند. این روغن با کیفیت بالا و عملکرد عالی، حداکثر محافظت و عملکرد را برای موتور خودرو شما فراهم می کند. اطلاع از بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان و همچنین کارهایی که برای افزایش طول عمر روغن موتور می توانید انجام دهید به شما این اطمینان را می دهد که خودرویی همیشه سالم داشته باشید.

سوالات مربوط به بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان

1روغن موبیل وان چه مزیت هایی دارد؟

حفاظت عالی از موتور،عملکرد عالی در دماهای مختلف، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی.

2برای انتخاب روغن موبیل 1 مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تعویض روغن به موقع، استفاده از فیلتر روغن مناسب و رعایت سطح روغن.

3روغن موبیل وان را معمولا هرچند کیلومتر باید تعویض کرد؟

بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان معمولاً بین 5000 تا 15000 کیلومتر است.

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “بهترین زمان تعویض روغن موبیل وان-فقیهی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *