دسته‌بندی نشده

معرفی دنزا Z9: خودروی الکتریکی لوکس چینی

[ad_1]

شرکت خودروسازی چینی BYD قصد دارد مدل الکتریکی لوکس خود، دنزا Z9 را در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه کند. این خودرو که حاصل همکاری مشترک BYD و مرسدس بنز است، قرار است ابتدا در بازار چین و سپس در بازار اروپا عرضه شود.

به گزارش مجله ماشین، دنزا Z9 هاچ‌بک، که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد، واکنش‌های مثبتی را از سوی علاقه‌مندان به خودرو دریافت کرد.

حال، با انتشار تصاویر ثبت اختراع، مشخص شد که این شرکت قصد دارد نسخه سدان این خودرو را نیز تولید کند. هر دو نسخه از طراحی اسپرت و مدرن بهره می‌برند و از نظر فنی نیز شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

مشخصات فنی دنزا Z9

ابعاد

ابعاد دقیق نسخه سدان هنوز منتشر نشده است، اما نسخه هاچ‌بک دارای طول ۵۱۸۰ یا ۵۱۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۰ یا ۱۵۰۰ میلی‌متر است. فاصله محوری هر دو نسخه ۳۱۲۵ میلی‌متر است.

دنزا Z9
دنزا Z9

پیشرانه

هر دو نسخه سدان و هاچ‌بک در دو مدل هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهند شد. نسخه هیبریدی به یک موتور بنزینی توربوشارژ ۲.۰ لیتری و سه موتور الکتریکی مجهز است که در مجموع قدرتی معادل ۸۷۰ اسب بخار تولید می‌کند. نسخه تمام الکتریکی نیز به سه موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۹۶۵ اسب بخار مجهز خواهد بود.

امکانات

هر دو نسخه از امکانات لوکس و پیشرفته‌ای مانند سیستم تعلیق بادی، نمایشگرهای بزرگ، سیستم رانندگی خودکار و… بهره‌مند خواهند بود.

 

دنزا Z9
دنزا Z9

نسخه سدان نیز احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

دنزا Z9 به عنوان یکی از محصولات جدید و لوکس شرکت BYD، نشان از تلاش این شرکت برای رقابت در بازار خودروهای الکتریکی دارد.

با توجه به مشخصات فنی قدرتمند و طراحی جذاب، این خودرو می‌تواند رقیب جدی برای سایر خودروهای لوکس برقی باشد.

گالری تصاویردنزا Z9

[ad_2]

Source link

1 دیدگاه در “معرفی دنزا Z9: خودروی الکتریکی لوکس چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *